Dutch Media Week: the heart of the story
HILVERSUM - Mediafestival Dutch Media Week heeft van 4 tot en met 13 oktober 2019 een recordaantal van maar liefst 50.000 bezoekers naar Hilversum getrokken. Dit is een groei van 25%. Vorig jaar bezochten 40.000 mensen het mediafestival. De komende jaren wil men hier proberen nog meer verbinding te maken met organisaties en ondernemers uit diverse sectoren en het Mediafestival uit te laten groeien tot tenminste 100.000 bezoekers.
Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar bijzondere en actuele verhalen van en over media worden verteld. Voor jong tot oud en gebruiker tot mediamaker. Met dit jaar extra aandacht voor onderwijs en talentontwikkeling met onder andere De Grootste AI-les van Nederland, BMY College Talk met John de Mol en Future Proof Radio.
Het publiek genoot in grote getale van de exclusief geopende studio’s van vele omroepen en mediapartijen tijdens Open Studio Dagen en het openingsweekend op de Kerkbrink waar Hilversumse culturele instellingen hun link met media toonden. De mediaprofessionals stroomden deze week massaal naar het Media Park voor de MOJO Conference waarbij wereldberoemde nieuwsmakers lieten zien hoe je met je mobiele telefoon serieuze journalistiek bedrijft.
Ook de uitreiking van de Online Radio Awards en Het Grote 100 Jaar Radio Festijn werden goed bezocht.
Eppo van Nispen tot Sevenaer, de succesvolle organisator van Dutch Media Week: "We hebben in 2019 laten zien dat Hilversum echt dé mediastad van Nederland is. Voor Dutch Media Week 2020 beloven we iedere medialiefhebber een minstens net zo’n mooi programma te bieden als dit jaar.
Beeld en Geluid organiseert Dutch Media Week, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. Met dank aan Stadsfonds Hilversum, Provincie Noord-Holland en Omroep MAX.
FOTO: BEKENDE EN GELIEFDE TALENTEN VERENIGD OP HET EREPODIUM VOOR DE ON-LINE RADIO AWARDS...