• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Emma Lesuis in Bellevue Lunchtheater

  AMSTERDAM - Van di 3 t/m za 14 december 2019 staat Emma Lesuis in Bellevue Lunchtheater met Aardappelbloed, een live-documentaire waarin ze de aangrijpende geschiedenis onderzoekt van haar bet-bet-overgrootmoeder Zaire, die tot slaaf werd gemaakt op plantage Mon Souci in Suriname.Aardappelbloed komt voort uit de tv-documentaire

Mijn land, mi gron die Emma Lesuis in 2018 voor Canvas maakte. Hierin vraagt ze zich hardop af of ze ‘juridisch en moreel’ recht heeft op het stuk land waar Zaire als slaaf heeft gewerkt. In het Bellevue Lunchtheater doet ze voor het grote doek zelf haar verhaal en hoor je haar gedachten terwijl ze die reis beleeft. Het geheel wordt ondersteund door de klanken van een contrabas, gespeeld door Nana Adjoa.

Tijdens haar reis wordt ze geconfronteerd met een slavernijverleden waar ze tot dusver weinig vanaf wist en vraagt ze zich af hoe Surinaams ze zelf eigenlijk (nog) is. De voorstelling ging in première tijdens Oerol 2019 en in België tijdens Het TheaterFestival 2019, waar Emma de Roel Verniersprijs voor jonge podiumkunstenaars won.

Lesuis studeerde Woordkunst aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen en werkt vanuit Amsterdam als verhalenmaker.

Credits:
Tekst & Beeld Emma Lesuis - Muziek Nana Adjoa - Eindregie Mike van Wetten
Dramaturgie Selm Wenselaers - Research Raul Balai, Lieve Sonderen

Animatie Bas Mooij
Camera Sander Coumou & Fabian Vas

Technisch ontwerp Thomas Glorieux

De voorstelling Aardappelbloed wordt mede mogelijk gemaakt door de Roel Vernier Prijs, Verve, Impactmakers, Stichting democratie en media en Theaterzaken Via Rudolphi
Speeldata Aardappelbloed : di 3 t/m za 14 dec, 12:30 in Bellevue Lunchtheater

Theater Bellevue - Leidsekade 90 - Amsterdam

EMMA LESUIS OVER VERBONDENHEID MET DE KENNIS EN ERVARING VAN EERDERE GENERATIES ...