DPG Media en Helden gaan samenwerken
DPG Media en Helden van Barbara Barend gaan samenwerken. Beide partijen gaan voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen. DPG Media en Helden komen elkaar al regelmatig tegen bij diverse projecten van onder andere sportbonden zoals NOC*NSF/ Team NL en KNVB. Ook bij klanten als Nederlandse Loterij en Toyota is al eerder samengewerkt.
Voor diegenen die even horensdol zijn van afkortingen : DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland. Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone worden hier uitgegeven. Ook in tekst, beeld, geluid en video.
Bij DPG behoort de helft van de nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten. En nog veel meer.
Daar wordt het blad Helden nu aan toegevoegd. Binnen de samenwerking zal Helden met name de verhalen en de productie op zich nemen. DPG Media zorgt voor de multimediale distributie en de aansluiting bij de nieuwsmerken. Bij ontwikkeling van concepten zal, waar passend, samen worden opgetrokken.
De samenwerking is niet exclusief, beide partijen werken ook los van elkaar en met andere partners.
Helden begon als sportmagazine en familiebedrijf van de familie Barend, vanuit een journalistiek hart en uit liefde voor het verhaal achter de sporter. Daaruit ontstond een creatief bureau, gespecialiseerd in de ontwikkeling en uitvoer van strategie, concepten en activaties in de wereld van sport en sportsponsoring.