• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Strijd Tim en Tom Coronel in tweede etappe

  NEOM – Tim en Tom Coronel hebben de tweede etappe van de Dakar Rally 2020 zonder noemenswaardige problemen afgerond. Het duo verloor in de slotfase zo’n tien minuten door een verkeerde afslag maar desondanks werd een keurige daguitslag neergezet: 27e op minder dan 45 minuten van de winnaar. De tweede Dakar-dag werd gekenmerkt door snelle paden met stenen, heel veel stenen.

Menig deelnemer moest uit de wagen om een band te vervangen. De Beast 3.0 van de broers Coronel voelde zich echter uitstekend thuis op het ruige terrein. Mede dankzij het uitstekende navigatiewerk van Tom kon de tweeling een puike daguitslag neerzetten.

“Ik ben happy, ik kan niet anders zeggen”, geeft Tim na de finish toe. “Het laatste stuk verloren we helaas nog wat tijd maar verder ging het echt heel lekker. Ik weet gewoon niet wat ik erover moet zeggen, zo lekker ging het. Nog wat minder foutjes en dan komen we echt een heel eind. Het gaat de goede kant op, zoals we wilden. Het team heeft echt voortreffelijk werk geleverd.”

Ook Tom was goedgemutst na de tweede etappe: “Nou, een lekker dagje weer! We hebben laten zien wat het potentieel van de Beast is. Ik denk dat er nog wel meer in het vat zit maar we waren gewoon heerlijk op dreef. Ik merkte dat Tim meer vertrouwen kreeg tijdens het rijden dus dat is lekker. Het parcours was ons ook echt op het lijf geschreven: heel breed, snel en met wat sprongetjes. Dan doet ons kindje het gewoon heel goed.”

De goede daguitslag levert in de derde etappe weer voordelen op: verder naar voren starten betekent namelijk minder stof. En dat is voor de broers heel wat waard, zo legt Tom uit: “We wilden in het begin graag snel naar voren omdat we continu aan het stofhappen waren. Je kunt dan niet je eigen snelheid rijden want je ziet gewoon niets. Regel 1 in Dakar: zie je niks, dan moet je afstand houden. Gelukkig hadden we al vrij snel vrij zicht en kon het gas open. Laat etappe 3 maar komen.”

Etappe 3: Neom – Neom
404 kilometer special stage

Een ‘rondje’ om Neom. De deelnemers komen in de buurt van de grens met Jordanië en bereiken het hoogste punt van de Dakar op 1.400 meter. Een peulenschil vergeleken met de grote hoogten uit Zuid-Amerika, maar zeer listig en gevaarlijk. De canyons en rotsen kunnen onverbiddelijk zijn.

JAKKIE... DE CORONELS MOESTEN VEEL STOFHAPPEN EN STRIJD VOEREN EN RIJDEN VIA LISTIGE WEGEN VOL ONVERBIDDELIJKE EN GEVAARLIJKE

ROTSEN MAAR MAAKTEN HÉÉL WEINIG FOUTJES...