• 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • Paul Schulten lanceert BLEND voor 19/20

  • Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • Film: And Then We Danced

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Tim en Tom Coronel maken koprol met The Beast

  SHUBAYTAH – Voor de derde opeenvolgende dag zijn Tim en Tom Coronel niet ongeschonden uit de Dakar-etappe gekomen. In de ingekorte tiende proef maakte het duo met de Beast 3.0 een aardige koprol. Vanwege een enorme zandstorm werd de etappe voortijdig afgevlagd en konden de deelnemers via de openbare weg richting bivak.

Na de vrijwel vlekkeloze eerste week hebben de broers Coronel het in deel twee van de zwaarste uithoudingsproef voor mens en machine een stuk lastiger. Een probleem met de ophanging op zondag werd gevolgd door een kapotte rollbar op maandag. Beide keren kon het duo zonder al te veel tijdverlies de finish halen. Op dag 10 van de rally ging het wederom mis, met opnieuw een pak schade tot gevolg.

Tim legt uit wat er gebeurde: “We waren lekker bezig in de duinen, het ging eigenlijk heerlijk. Op een gegeven moment nam ik iets te veel snelheid mee over een duin en we kukelden zo naar beneden. Voordat ik het wist lagen we ondersteboven. Gelukkig stond de Beast snel weer op de wielen. Er was echter wel behoorlijk wat schade: het zijruitje lag eruit en de hele achterkant zat in elkaar. De rijplaten en sleepkabels konden we een stuk verder gaan ophalen. We deden gewoon even een Alonso’tje”, sloot hij lachend als een boer met kiespijn af.(Redactie: waarschijnlijk is deze term een soort inside vakjargon).

De broers moeten de verdere schade zelf zien te repareren. Het incident gebeurde namelijk tijdens het eerste deel van de marathonetappe. In het bivak is geen assistentie toegestaan waardoor de deelnemers zelf zullen moeten sleutelen. Dat belooft weinig nachtrust voor de tweeling. Maar waar je eenmaal aan begonnen bent ... moet je wel afmaken. 

Dus volgt etappe 11: Shubaytah – Haradh. Dat vergt 379 kilometer special stage. Het tweede deel van de marathonetappe. Het eerste deel is spectaculair met tachtig kilometer schitterende duinen. Stof, vuil en The Beast ploetert voort.

Daarna volgen meer gebaande paden maar een foutje ligt altijd op de loer.