• 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • Paul Schulten lanceert BLEND voor 19/20

  • Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • Film: And Then We Danced

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Verkiezing klantvriendelijkste organisatie

Je zal hem maar winnen, de verkiezing van Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dan sta je meteen op de kaart. Want dat deze verkiezing - binnen en buiten je bedrijf - heel veel teweegbrengt dat heeft zich wel bewezen afgelopen 12 jaren.

In 2018 bestond de top 3 uit respectievelijk 1. Coolblue, 2. Van der Valk en 3. De Efteling. Tijdens de laatste verkiezing ging de Efteling met de winst er vandoor, gevolgd door Coolbue en Van der Valk. Grote namen – met meer dan 250 deelnemers - die zich laten beoordelen door hun eigen klanten. Want daarin onderscheidt deze verkiezing zich ten opzichte van alle andere (jury). prijzen. Niet een jury maar klanten beoordelen en maken uit wie er wint.

Op 30 januari 2020 gaat deze landelijke verkiezing een Noordelijke opvolging krijgen, dan is de finale voor de verkiezing van de Klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland

En deze regio is niet willekeurig! Er zijn bijzonder veel organisaties die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben maar het (nog) niet of onvoldoende uitdragen. Dat herkent SAMR - verantwoordelijk voor de landelijke organisatie - en heeft daartoe samen met CRISP Klantgeluk - gevestigd in het Noorden
en gespecialiseerd in het optimaliseren van de klantbeleving voor zowel de publieke-en de private sector- de Noordelijke verkiezing georganiseerd.
Wat levert dit deelnemers op!?

Na de inschrijving heeft elke organisatie zijn klantenbestand aangeleverd en vervolgens zijn er op dezelfde manier in dezelfde periode, dezelfde vragen gesteld aan de klanten van deelnemende organisaties. De top 10 finalisten ontvangen tijdens de finale hun score hoe klantvriendelijk ze zijn en
waarom ze door hun klanten klantvriendelijk gevonden worden.

De scores worden getoetst aan de landelijke 7 gouden regels van klantvriendelijkheid. De finalisten ontvangen hiervan een gevalideerd rapport waarmee je als organisatie ook meteen een benchmark te pakken hebt welke 250 organisaties landelijk vergelijkt.

Finalisten krijgen hun score terug op, hoe ze scoren op klantvriendelijkheid in vergelijking met de regio Noord-Nederland ten opzichte van heel Nederland.

Landelijk wordt er gekozen voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf. In het noorden wordt bewust gekozen om naast het MKB ook non-profit deel te laten nemen, denk bijvoorbeeld aan instanties als de overheid, zorg en onderwijs. De titel Noordelijk is dan ook: de Verkiezing van Klantvriendelijkste Organisatie van Noord-Nederland.