• 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • Paul Schulten lanceert BLEND voor 19/20

  • Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • Film: And Then We Danced

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Beeld en Geluid: "We schrikken ons een hoedje..."

  AMSTERDAM (3-2-2020) - Dat was even prachtig schrikken! Directeur Eppo van Nispen tot Sevenaer werd vanochtend tijdens de uitzending van het programma Koffietijd verrast met een gift van maar liefst 1 miljoen euro van de BankGiro Loterij. Hij kreeg de cheque overhandigd uit handen van Loretta Schrijver en Patrick Martens. Het bedrag wordt besteed aan een spectaculair nieuw media-museum ter vervanging van de huidige Experience van Beeld en Geluid.

Het nieuwe media-museum speelt in op het snel veranderende medialandschap en opent begin 2022 de deuren. ‘We zijn de deelnemers van de BankGiro Loterij ontzettend dankbaar voor deze prachtige bijdrage. Deze royale gift is van ongelofelijke toegevoegde waarde voor ons nieuwe museum. Het is fantastisch dat we onze bezoekers dankzij de gift een persoonlijke en op maat gesneden rondreis door het meest dynamische media-museum ter wereld kunnen bieden,’ aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid.

Het nieuwe museum past zich op unieke, inspirerende en vrolijke wijze aan aan de bezoeker. Dankzij slimme technologie en big data word je er verrast, geïnspireerd en ervaart de bezoeker de dynamiek van media op een eigen persoonlijke manier. Dat kan vanuit de demografie, mediavoorkeuren of technologie. Meer dan 50 interactieve installaties geven bezoekers op speelse wijze inzicht in de impact van media op ons dagelijks leven.

Zo kruipen zij in de huid van een buitenlandcorrespondent of game-ontwikkelaar en ontdekken zij hoe zij bewust of onbewust verleid worden door media. Door zelf aan de slag te gaan herkent de bezoeker het eigen mediagedrag en draagt Beeld en Geluid bij aan een mediawijzere samenleving.

Het nieuwe museum opent begin 2022 de deuren. Begin 2021 zal de Experience van Beeld en Geluid daarom tijdelijk sluiten voor de bouw.

Dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij wordt er dit jaar opnieuw een miljoenenbedrag geschonken aan cultuur in Nederland. De helft van de opbrengst van ieder lot gaat naar musea en andere Nederlandse culturele organisaties, waaronder Beeld en Geluid. Met deze steun blijft cultuur en cultureel erfgoed behouden en toegankelijk voor een breed publiek.

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren

...JE GELOOFT JE EIGEN OGEN TOCH BIJNA NIET...!