RTL Nederland schenkt MKB gratis reclamezendtijd
RTL Nederland biedt gratis reclamezendtijd aan voor het midden- en kleinbedrijf vanaf 11 mei 2020 onder de noemer Nederland gaat weer open. Dit in reactie op de economische crisis die een gevolg is van de coronamaatregelen nu vanaf maandag 11 mei 2020 kappers en schoonheidssalons weer open gaan.
Afhankelijk van het advies van het Outbreak Management Team zal de regering beslissen of horeca, musea, bioscopen en schoonheidssalons per 1 juni 2020 open mogen met een beperkt aantal bezoekers op 1,5 meter afstand van elkaar.
Het open reclameblok is bedoeld voor kleine tot middelgrote ondernemingen en is dagelijks tussen 18:00 uur en 24:00 uur te zien bij RTL 4 en bij RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z tussen 19:30 uur en 23:00 uur. Daarnaast worden de video’s online binnen het RTL-netwerk verspreid. Via een promo, die vanaf maandagavond 11 mei 2020 te zien is, roept RTL Nederland ondernemers op om hun reclameboodschap in te zenden.
De precieze voorwaarden worden dan bekend gemaakt. Nederland gaat weer open is een initiatief van Ad Alliance, het saleshuis van RTL Nederland.
Sven Sauvé, CEO RTL Nederland verklaart aan het Nederlands Medianetwerk veel respect te hebben voor alle ondernemers die de afgelopen periode hard hebben gewerkt om de crisis het hoofd te bieden. "Dat vraagt om veel creativiteit, flexibiliteit en daadkracht. Veel kleine ondernemers zijn desondanks hard geraakt. Nu Nederland weer langzaam opengaat, willen we deze groep graag ondersteunen. Met deze actie geven we het MKB van Nederland een landelijk podium voor hun commerciële of misschien wel persoonlijke boodschap. Samen blijven we sterk.”