Pharmacy Club voor happy people
Modeontwerper Hyun Yeu lanceert een nieuw urban fashion label in Amsterdam: Pharmacy Club. De Koreaans/Nederlandse Yeu en zijn designteam noemen zichzelf 'Apothekers'. Ze vinden dat ze mode items ntwerpen die tot ultiem geluk leiden. Dit komt dan door hun speciale werkmethode waain ze zorgvuldig de juiste muziekvibe met party, kunst, cultuur en mode met elkaar combineren. Het klinkt als een interessante manier om aandacht te verkrijgen.
De capsule collectie is van hoogwaardige kwaliteit en wordt in beperkte oplage en van natuurlijke en biologische grondstoffen gemaakt en geproduceerd in Portugal en Nederland. Deze capsule collectie bestaat voornamelijk uit T-shirts, Hoodies en Sweaters met grafische prints herinnerend aan medische symbolen en de apotheek.
Het totaalbeeld is strak met een rustig kleurbeeld van zwart, wit en pop-up accenten. Ook in de collectie accessoires als sneakers, caps en een halsketting met een hanger geïnspireerd door een echte pil ofwel een heuse painkiller.
Pharmacy Club richt zich op een jonge doelgroep (Millennials). Relaxt, maar onderscheidend, eigenwijs en comfortabel gecombineerd met doordacht design.
Hyun Yeu, geboren in Zuid-Korea, werkte aanvankelijk bij een bank in Australië. Geïnspireerd door mode, kunst en architectuur besloot hij naar Nederland te verhuizen om te studeren aan de Gerrit Rietveld Academie, met als specialisatie mode. Geïnspireerd door het Nederlandse cult magazine “Dutch” kwam hij in contact met het prestigieuze merk Viktor & Rolf, waar hij stage liep.
Na zijn afstuderen begon hij zijn eigen label, Ado les Scents, dat opviel door het gebruik van bijzondere materialen. Hij won de Frans Molenaar Prijs in 2009 en diverse prijzen tijdens Amsterdam Fashion Week en was de winnaar van de Dutch Fashion Incubator Award in 2012 en 2013.
In 2013 begon hij met ontwerpen voor het Nederlandse modemerk Gsus. Hyun houdt van het maken van commerciële collecties want 'het geeft voldoening om je eigen ontwerpen op straat tegen te komen'.
UIT DE COLLECTIE VAN DE 'APOTHEKERS' BESTEMD VOOR MILLENNIALS... HET WITTE RECHTHOEKJE IS HET ZICHTBAAR GEPLAATSTE LABEL MET DE MEDISCHE VERWIZING NAAR DE P VAN PHARMACY...