• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tim en Tom Coronel foutloos door zevende etappe

  SAKAKA - Van de heroïsche avonturen moeten Tim en Tom Coronel het niet hebben in de Dakar 2021. In de zevende etappe hoefden ze zelfs niet één keer uit The Beast te stappen. Toch was het nog best spannend of ze de finish van de 453 km lange proef zouden halen.

De auto was zo dorstig in de etappe naar Sakaka, dat ze maar net het bivak haalden. “Bij de finish hadden we nog 24 liter over van de 408.” Zeker in het begin van de etappe was het brandstofverbruik hoog.“Het was heel zwaar zand”, vertelt Tom. “Het had een beetje geregend, waardoor modderig en glad was. Dat was echt ploeteren, maar we zijn er goed doorheen gekomen. Op dat eerste stuk konden we al een heel aantal andere auto’s voorbij, maar over het verbruik maakte ik me wel een beetje zorgen. Het was op de limiet.”

Meteen bij aankomst in het marathonbivak van Sakaka stuurde Tim de auto dan ook naar de benzinepomp. In het marathonbivak is assistentie vanavond niet toegestaan en moeten Tim en Tom dus zelf het onderhoud uitvoeren. Dat zal niet veel zijn, want de auto gaf geen klap verkeerd en lekke banden hadden ze ook niet.

Tim had het tempo er goed in en dat was precies volgens het plan. “In het licht de finish halen is ook wel eens fijn”, vindt hij. “Het was een mooie etappe om te rijden, met zand en duinen in het begin, en stenen in het laatste stuk. Daar zaten wel echt tricky stukken tussen. Belachelijk tricky zelfs, met moeilijke navigatie. Maar het ging prima. Tom heeft niet één keer fout gezeten met de route. Als we het ergens een beetje hebben laten liggen was op topsnelheid op de lange rechte stukken, maar daar kunnen wij nu eenmaal geen 180 halen.”

Uit de problemen blijven leverde de broers een keurige 25ste tijd op. “We hebben geen fouten gemaakt en ik heb Tim overal de binnenbochten laten nemen”, zegt Tom.

“We zijn nergens gestopt onderweg, want we wilden uit het gerommel blijven. Zo komen we uit op een plaats waar we horen en dat is erg prettig.”

BELACHELIJK TRICKY ZELFS MET MOEILIJKE NAVIGATIE...