• Introdans ook nu volop in actie

  • 'Photographic Paintings'

  • Historische Modeshow Sheila de Vries

  • Hoeden van Fabienne Delvigne: verfijnde look

  • Dutch Designer of the Year-titel naar Efteling

  • Amazon by Addy in Villa Maasdonk

  • Online thuisproeverij met verhalen makers

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 5 :
Journalistieke reis naar Indonesië - Koninklijke excuses aan Indonesië - strijd om geloofsvrijheid op Sumatra -tocht door het oerwoud - emotionele bijeenkomst vervolgde christenen - ontmoeting met radicale moslimleider - overstroming Jakarta - Indisch monument - niet altijd begrepen identiteitsproblemen.

PodCast 6 :
Aanval op haven Beiroet - bijzondere ontmoeting met medewerker vredesmissie - (h)erkenning pijn en machteloosheid - nawerking oorlogssituatie - tragiek in Libanon en onveiligheid - Bonifacius jeugdherinnering - politie aan de deur- veranderingen oorlogen in Oost - Europa.

Cadeaubonnen gaan van één naar twee jaar

  De ministerraad heeft ingestemd met een wetsvoorstel om de minimale geldigheidsduur van cadeaubonnen van één naar twee jaar te brengen. Daarmee krijgen consumenten meer tijd om hun tegoed te besteden aan een, nu nog aan huis bezorgd, etentje of aankoop in een (online) winkel.

Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat heeft het wetsvoorstel mede namens minister Dekker voor Rechtsbescherming naar de Tweede Kamer gestuurd.

Staatssecretaris Keijzer: “Nederlanders komen er tot hun irritatie vaak te laat achter dat een cadeaubon is verlopen en de waarde weg is. Dat is meer dan de helft van de consumenten wel eens overkomen. Met dit wetsvoorstel krijgen zij meer tijd. Dat is ook goed voor ondernemers, omdat een klant bovenop de waarde nog meer aankopen doet of daarvoor terugkomt. We streven er daarnaast natuurlijk naar dat, zodra dat kan, je een cadeaubon daadwerkelijk weer in de horeca zelf of fysieke winkels kan besteden.”

Het wetsvoorstel geldt voor alle cadeaubonnen, ongeacht wie de cadeaubon heeft aangeschaft. Ook maakt het niet uit of het gaat om (digitale) cadeaukaarten met een saldo die in een (online) winkel kunnen worden ingewisseld of (digitale) cadeaukaarten die kunnen worden ingewisseld voor een belevenis of een bepaald goed.

De jaarlijkse cadeaubonnenomzet in Nederland wordt geschat op minimaal 1,5 miljard euro. De vrijgevallen waarde van verlopen cadeaubonnen bedraagt daardoor al snel miljoenen euro’s.