• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

De biertrends in 2021

  WOERDEN - Bier is nog altijd de meest gedronken alcoholische drank ter wereld. Ook dit voorjaar laven we ons massaal aan het gerstenat. Wat zijn de biertrends deze lente? Online bieropleider Bierista.nl raadpleegde duizenden bierliefhebbers uit haar community en dit is wat zij zeiden.

Trend 1: Alcoholvrij - Bieren zonder alcohol en bieren met minder alcohol worden steeds populairder. “Alcoholvrij bier is de laatste jaren het hardst gegroeid van alle biersoorten. En die trend zet zich onverminderd door. De keus wordt steeds groter en ook de smaak van alcoholvrij is vaak zo goed, dat het nauwelijks te onderscheiden is van alcoholhoudend bier”, aldus Alain Schepers van Bierista.nl.

Trend 2: Meer biermomenten - In het verlengde van de stijging van de consumptie van alcoholvrij bier, zie je ook het aantal biermomenten stijgen. “In tegenstelling tot een paar jaar terug, kijkt niemand er raar meer van op als er een alcoholvrij bier tijdens de lunch wordt gedronken. Trend 3: Bier in blik - Derde trend dit voorjaar is blik. Bier-in- blik raakt eindelijk echt ingeburgerd. Een steeds grotere groep bierliefhebbers kent inmiddels de voordelen van blik en ziet bier-in-blik niet langer als 'goedkoop zwerversbier'...

Trend 4: Hop nog altijd hip - Hop blijft hip. Een koel, versgetapt pilsje blijft populair, maar echt genieten doen bierliefhebbers vooral bij bier met een extra dosis hop. India Pale Ale, de welbekende IPA's zijn ook dit voorjaar in trek. Zeker de hoppige bieren met weinig tot geen alcohol. Uiltje Superb-Owl wordt tegenwoordig vaak in een adem genoemd met de populaire vandeStreek Playground non-alcoholic IPA. Maar er is ook een grote groep die voor de reguliere IPA's met zo'n 6,5% alcohol of meer gaat. Trend binnen de trend zijn de zogenaamde New England IPA's. Deze IPA worden gekenmerkt door minder bitterheid en zeer uitbundig fruitige aroma's.

Trend 5: Bierpairings - Het combineren van eten en bier - de zogenaamde bierpairings - nemen dit voorjaar ook een vlucht. Met bier en eten kun je minstens zulke spannende combinaties maken als met wijn. Bier verovert dit voorjaar snel terrein. "Bierista’s drinken graag bijpassende bieren bij lunch of diner.

Allerlaatste Trend : Een eurootje meer - Nog een opmerkelijke laatste trend is dat de ondervraagden best bereid zijn wat meer te betalen voor een goed glas bier. Die trend was de afgelopen maanden al zichtbaar in slijterijen, waar bierliefhebbers grif wat euro's meer neerlegden voor een bijzonder bier. Ook dit voorjaar wil bijna driekwart van de ondervraagden best wat meer betalen. Het wordt de horeca-ondernemers gegund na een moeilijke periode en ook de trend van 'jezelf verwennen' lijkt door te zetten als de horeca straks weer open is. Het ziet er naar uit dat bier op vele locaties en in vele variaties nog steeds ook in ons land door velen onverminderd wordt gewaardeerd.