• Introdans ook nu volop in actie

  • 'Photographic Paintings'

  • Historische Modeshow Sheila de Vries

  • Hoeden van Fabienne Delvigne: verfijnde look

  • Dutch Designer of the Year-titel naar Efteling

  • Amazon by Addy in Villa Maasdonk

  • Online thuisproeverij met verhalen makers

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 5 :
Journalistieke reis naar Indonesië - Koninklijke excuses aan Indonesië - strijd om geloofsvrijheid op Sumatra -tocht door het oerwoud - emotionele bijeenkomst vervolgde christenen - ontmoeting met radicale moslimleider - overstroming Jakarta - Indisch monument - niet altijd begrepen identiteitsproblemen.

PodCast 6 :
Aanval op haven Beiroet - bijzondere ontmoeting met medewerker vredesmissie - (h)erkenning pijn en machteloosheid - nawerking oorlogssituatie - tragiek in Libanon en onveiligheid - Bonifacius jeugdherinnering - politie aan de deur- veranderingen oorlogen in Oost - Europa.

De biertrends in 2021

  WOERDEN - Bier is nog altijd de meest gedronken alcoholische drank ter wereld. Ook dit voorjaar laven we ons massaal aan het gerstenat. Wat zijn de biertrends deze lente? Online bieropleider Bierista.nl raadpleegde duizenden bierliefhebbers uit haar community en dit is wat zij zeiden.

Trend 1: Alcoholvrij - Bieren zonder alcohol en bieren met minder alcohol worden steeds populairder. “Alcoholvrij bier is de laatste jaren het hardst gegroeid van alle biersoorten. En die trend zet zich onverminderd door. De keus wordt steeds groter en ook de smaak van alcoholvrij is vaak zo goed, dat het nauwelijks te onderscheiden is van alcoholhoudend bier”, aldus Alain Schepers van Bierista.nl.

Trend 2: Meer biermomenten - In het verlengde van de stijging van de consumptie van alcoholvrij bier, zie je ook het aantal biermomenten stijgen. “In tegenstelling tot een paar jaar terug, kijkt niemand er raar meer van op als er een alcoholvrij bier tijdens de lunch wordt gedronken. Trend 3: Bier in blik - Derde trend dit voorjaar is blik. Bier-in- blik raakt eindelijk echt ingeburgerd. Een steeds grotere groep bierliefhebbers kent inmiddels de voordelen van blik en ziet bier-in-blik niet langer als 'goedkoop zwerversbier'...

Trend 4: Hop nog altijd hip - Hop blijft hip. Een koel, versgetapt pilsje blijft populair, maar echt genieten doen bierliefhebbers vooral bij bier met een extra dosis hop. India Pale Ale, de welbekende IPA's zijn ook dit voorjaar in trek. Zeker de hoppige bieren met weinig tot geen alcohol. Uiltje Superb-Owl wordt tegenwoordig vaak in een adem genoemd met de populaire vandeStreek Playground non-alcoholic IPA. Maar er is ook een grote groep die voor de reguliere IPA's met zo'n 6,5% alcohol of meer gaat. Trend binnen de trend zijn de zogenaamde New England IPA's. Deze IPA worden gekenmerkt door minder bitterheid en zeer uitbundig fruitige aroma's.

Trend 5: Bierpairings - Het combineren van eten en bier - de zogenaamde bierpairings - nemen dit voorjaar ook een vlucht. Met bier en eten kun je minstens zulke spannende combinaties maken als met wijn. Bier verovert dit voorjaar snel terrein. "Bierista’s drinken graag bijpassende bieren bij lunch of diner.

Allerlaatste Trend : Een eurootje meer - Nog een opmerkelijke laatste trend is dat de ondervraagden best bereid zijn wat meer te betalen voor een goed glas bier. Die trend was de afgelopen maanden al zichtbaar in slijterijen, waar bierliefhebbers grif wat euro's meer neerlegden voor een bijzonder bier. Ook dit voorjaar wil bijna driekwart van de ondervraagden best wat meer betalen. Het wordt de horeca-ondernemers gegund na een moeilijke periode en ook de trend van 'jezelf verwennen' lijkt door te zetten als de horeca straks weer open is. Het ziet er naar uit dat bier op vele locaties en in vele variaties nog steeds ook in ons land door velen onverminderd wordt gewaardeerd.