• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Lacoste presenteert ‘Durable Elegance'

  Met het oog op de impact van de mode-industrie heeft Lacoste twee routes uitgestippeld: 1/ Zorgen voor gelijke kansen en 2/ Invulling geven aan de circulaire economie binnen de modesector. Lacoste zet zich voor 100% in op het gebied van duurzaamheid en definieert nauwgezet de ambities voor 2025.

Eerder lanceerde Lacoste lanceerde haar ‘Elevating Journey’ met diversiteit als speerpunt. Dit programma is gericht op het bevorderen van de sociale en professionele integratie van kansarme of gehandicapte mensen. Voor deze doelgerichte support zet Lacoste haar ervaren medewerkers in die daarvoor haar stichting en haar academies benutten. Al bijna vijftien jaar heeft de Lacoste Foundation een groeiend aantal partnerorganisaties ondersteund die werken met jongeren over de hele wereld.

Ook binnen de eigen organisatie zet Lacoste een ambitieus Mentorship programma in - toegankelijk voor al haar medewerkers - om hen in staat te stellen een kind of tiener op langere termijn individueel te begeleiden. Samen met hen een levenspad uit te stippelen, expertise door te geven en hen te helpen met meer vertrouwen en gemoedsrust de toekomst tegemoet te gaan.

Lacoste heeft zich daarom de volgend vier doelen gesteld tussen nu en 2025 om binnen de eigen mogelijkheden de strijd aan te gaan tegen ongelijkheid. Ten eerste worden 1.000 Lacoste-medewerkers betrokken bij het Elevating Journey-programma.

Dit programma is gebaseerd op drie peilers: het versterken van het zelfvertrouwen, het ontwikkelen van beroepskwalificaties en het helpen van mensen om hun eigen bedrijf op te richten. Daarmee worden 10.000 jongeren ondersteund in hun sociale en professionele vooruitgang.

Ten tweede worden 50 projecten medegefinancierd ter verbetering van de plaatselijke levensomstandigheden van de bevolkingsgroepen die betrokken zijn bij Lacostes bevoorradingsketen. Dit programma, genaamd 'Livelihood', maakt het mogelijk dat Lacoste samen met haar productiepartners, ontwikkelingsprojecten kan selecteren en co financieren binnen de organisaties waarmee het merk is verbonden, om zo hun levensomstandigheden te verbeteren.

Ten derde wordt invulling gegeven aan de circulaire economie binnen de modesector. Eind 2020 heeft Lacoste zich daartoe aangesloten bij het initiatief 'Make Fashion Circular' van de Ellen MacArthur Foundation.

Het bedrijf en de stichting delen een gemeenschappelijke overtuiging: de noodzaak om het productiemodel opnieuw uit te vinden om de circulaire economie te ontwikkelen.

Het vierde Lacostedoel richt zich als sluitstuk van een lange produktieketen regelrecht tot de consument. Meer hierover in ons volgende artikel waar het sluitstuk van het stappenplan van de bekende onderneming Lacoste laat zien hoe het zich alert en sociaal bewust profileert.