• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Van Gogh Museum verwelkomt partner DHL

  AMSTERDAM - Het Van Gogh Museum en DHL worden, twee jaar na de start van hun partnerschap, global partners. Vanuit de educatieve ervaring van het Van Gogh Museum en het wereldwijde bereik van DHL werken de partners de komende drie jaar samen aan hun gedeelde ambitie om een positieve impact te maken op het leven van nieuwe generaties wereldwijd middels Van Goghs meesterwerken.

‘Het is heel bijzonder dat we, vooral in deze onzekere tijden, op de steun van DHL hebben kunnen rekenen,’ zegt Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum. ‘Ik verheug me op een succesvolle samenwerking waarin de verbindende kracht van kunst het verschil kan maken in het leven van nieuwe generaties.'

Met dit global partnership zetten de partners een stap verder, met als doel kinderen wereldwijd te verbinden en te inspireren door middel van de kunst en het levensverhaal van Vincent van Gogh; juist voor wie (kunst)educatie niet altijd vanzelfsprekend of toegankelijk is. De kinderen leren over het leven en werk van de schilder en zullen zich met onderwerpen bezighouden zoals het ontdekken van hun identiteit, het najagen van hun dromen en het overwinnen van tegenslag.

Het lesprogramma, waarvoor DHL voor het transport en de logistieke coördinatie zal zorg dragen, wordt dit najaar gepresenteerd.‘Wij zijn bijzonder trots dat wij ons bestaande succesvolle partnerschap met het Van Gogh Museum kunnen uitbreiden en verder ontwikkelen. Ik geloof dat kunst een essentieel onderdeel van het leven is. Het is een voorrecht voor DHL om een belangrijke partner te zijn bij het toegankelijk maken ervan, door een nieuw publiek over de hele wereld in contact te brengen met de prachtige werken van Van Gogh,’ aldus Alberto Nobis, CEO van DHL Express Europe.

‘Bij DHL geloven we in het motto “Connecting People, Improving Lives” en we zijn bijzonder enthousiast over de lancering van dit nieuwe wereldwijde lesprogramma in september.’

Beide bedrijven hechten veel belang aan employability en educatie. Als onderdeel van zijn duurzaamheidsplan investeert de Deutsche Post DHL Group elk jaar 1 procent van de nettowinst van het concern in initiatieven die een sociale impact beogen.

Middels het GoTeach-programma steunt DHL kinderen en jongeren door hen de bouwstenen voor betere kansen op de arbeidsmarkt. Het Van Gogh Museum staat bekend om zijn educatieve impact. Het ontwikkelt al tientallen jaren interactieve lessen en lesmateriaal voor het basis- en middelbaar onderwijs.