Liselore Frowijns confrontatie met het cliché

b_250_200_16777215_00_images_liseloreFrowijn171.jpg  Opeens zijn de duidelijk verschillende zomer- en wintercollecties verdwenen van de catwalk want 'men' (wie dat ook moge zijn) vindt dat hopeloos out of date.
Dat zal dan wel. Alhoewel er echt verschillende kleding wordt gedragen in verschillende jaargetijden.

"Dan moet de consument maar even goed de kast nakijken voor iets van vroeger," vinden veel modemerken. Zij houden zich wel bezig met het lanceren van meerdere kleine tussencollecties. Uiteraard om zo het financiële risico te spreiden.

Deze verwatering van de vernieuwingen in de mode maken het beeld tamelijk bleek en suf. Gelukkig zijn er nog wel coole ontwerpers die toch nog een flinke nieuwe collectie lanceren die een complete spraakmakende gebeurtenis is in het modelandschap.

Maar bij de handel en wandel zijn onontkoombaar ook de aankopen van de grote groepen jongeren belangrijk. Moderne jonge ontwerpers hebben daarvoor hun eigen methodes ontwikkeld.

De ontwerpster Liselore Frowijn heeft een overvloedig modebeeld met een rijk kleurenbeeld in gedachten. Dat laat ze ook zien op de Amsterdam Fashion Week.
Daarbij schuwt zij niet een geslaagde confrontatie met het cliché: gewone jassen, blouses, pantalons of tops. Soepel en simpel.

Maar uit de keuze van de stoffen ook voor mannenpakken blijkt een contrastrijk en gelaagd kleurenbeeld. Makkelijk te combineren met wat andere ontwerpers al maakten. Grote of kleine prints op wax-printed stoffen van Vlisco zorgen voor een aangename verrassing.

En wat je ziet op de catwalk kan je ook heel snel aanschaffen en aantrekken.
Nieuwe ontwerpen worden meteen geproduceerd en zijn te vinden in Liselore Frowijns website ‘ see now, buy now ' .

FOTO: SYDNEY KORSSE