Vinden mannen schoenen kopen dus wel echt leuk?
Mannen nemen in de meeste gevallen hun vrouw mee als schoenen gaan kopen. Meer dan de helft van de mannen zegt het bovendien zelfs LEUK te vinden om hiervoor te winkelen. Hun partner heeft, volgens de man, zo’n 50% invloed op de uiteindelijke aankoop.
Vrouwen denken zelf echter meer invloed te hebben, namelijk 70%. Dit blijkt uit een onderzoek dat het Nederlandse wellness schoenenmerk Xsensible deed onder 500 respondenten in voorbereiding naar de lancering van hun nieuwe herenlijn. Vrouwen zien hun partner het liefst op stijlvolle sneakers, gelukkig schijnt hij het daar mee eens te zijn.
Zij geven namelijk de voorkeur aan nette leren schoenen en loafers voor hun partner. Over dat laatste type schoen is hij niet echt enthousiast (slechts 6% wel). Zit daar niet wat in dames?
Mannen preferen sowieso de stijlvolle sneaker en een lederen schoen maar het belangrijkste is dat de schoen lekker zit en mooi staat. Prijs en merk zouden minder belangrijk zijn. Tenminste volgens het consumentenonderzoek van het schoenenmerk Xsensible dat wel constateerde dat de vrouw verhoudingsgewijs het meeste invloed op de keuze van de winkel.
Verder heeft de vrouw ook relatief veel invloed op de keuze voor de kleur van de schoen. Het schoenenmerk Xsensible werd vooral bekend door de wellness sneaker met het blokje onder de zool, gebaseerd op de Japanse Ippon ba geta sandaal. Hierdoor neemt het lichaam vanzelf haar natuurlijke houding aan en worden spieren en gewrichten minder belast.
Dit najaar breidt zij haar bestaande collectie uit met een herenlijn in de maten 39 tot en met 46. Xsensible won in 2016 de Gouden Schoen Award voor deze innovatieve schoen die inmiddels internationaal verkrijgbaar is.