Kan de robot vertellen of maat 47 nog in huis is?
Omoda start volgende maand in twee winkels een pilot met robots. Die moeten klanten helpen sneller te kunnen winkelen. Een wel heel innovatieve aanpak om het schoenen kopen voor de klant leuker te maken.
Het gaat er vooral om de medewerker in de winkel te ontlasten als diegene de handen vol heeft doordat het erg druk is en mensen ook lang tijd nodig hebben om schoenen te passen.
Het is nog maar een experiment van Omoda wat al over 19 winkels met schoenen en accessoires beschikt. Omoda probeert de medewerkers van de winkel bij topdrukte tegemoet te komen door de robotten die in een andere ruimte werken in te schakelen als moet worden nagekeken of bepaalde maten van een schoen of een speciaal gewenste schoen nog in het magazijn aanwezig zijn.
Dat zal veel tijd en moeite sparen want bij grote schoenenzaken horen vaak enorme magazijnen en lukt het soms niet om snel genoeg aan de wensen van de ongedukdig wachtende klanten te voldoen.
Omoda is ook van plan dit najaar in de Amsterdamse Van Baerlestraat een zaak te gaan openen bestaande uit twee panden. In april zal een zaak al openen als outletstore voor schoenen.
...KOMST VAN DE HANDIGE ROBOT AAN HET WERK IN DE KEUKEN WORDT EVENEENS GRAAG TEGEMOET GEZIEN...