• 'Withoos meets Withoos' In Westfries Museum

  • Zomercouture Paul Schulten kleurrijk en stijlvol

  • Raadhuis Zandvoort en Zandvoorts Museum toont Haute Couture

  • Bigli juwelen dieper kleurtimbre

  • Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Voorspelling denktank: Nieuwe betrouwbare journalistiek in 2018

b_250_200_16777215_00_images_advantures2014web.jpg  Aan het eind van het jaar vraagt de Amerikaanse journalistieke denktank Nieman Lab, een aantal collega's in journalistiek en in digitale media om voorspellingen over het vak te doen. Een aantal voorspellingen hebben betrekking op een onderwerp dat zo’n beetje het hele jaar heeft gedomineerd: nepnieuws. Volgens Raney Aronson-Rath (Frontline) is transparantie het tegengif van nepnieuws. mdia zullen ook het komende jaar weer hun best moeten doen om te vechten voor het vertrouwen van het publiek.

Frontline doet dat door middel van het redactieproces online openbaar te maken. Zo worden bijvoorbeeld transcripties van interviews aangeboden, video-interviews en het publiek kan alles bekijken per thema, persoon of hoogtepunt. En dat alles in een interactieve omgeving.

Ook Dan Newman (NPR) heeft het over het terugwinnen van het vertrouwen van het publiek door middel van transparantie. Zeker op social media is het voor het publiek van belang de volledige context van de verhalen die er verschijnen te weten. Dus de bron, de invalshoek, welke verslaggeveing is er in het verleden over geweest. Ook de algoritmes achter social media moeten daarbij transparant zijn, want die bepalen op de achtergrond welk artikel je voor je neus geschoteld krijgt.

Diverse nieuwsorganisaties zijn daar al mee begonnen en ook social media zelf realiseren hun opzettelijke medeplichtigheid aan de verspreiding van nepnieuws. Ze zijn dan ook al begonnen met het identificieren van nieuwsbronnen en blokkeren advertenties die valse nieuwsverhalen verpreiden.

Een heel ander onderwerp is dat van Emma Carew Johnson (The Daily Beast). zij verwacht dat de redactie-cultuur een prioriteit gaat worden. Volgens haar betekent het dat redacteuren en managers actief op het welzijn van hun collega’s gaat letten. En dat verwacht ze omdat het al gaande is.

Ze heeft al diverse panels op zien duiken bij conferenties over burn-out en zelfzorg. Ze heeft al diverse redacties stappen zien maken om seksueel misbruik op de werkvloer uit te bannen en de redactie een veilige plek te maken.

ILLUSTRATIE: IVOR RAY