TV kok maakt trendy nieuw bier van cocabladeren
DIRKSLAND - Pablo Beer introduceert een nieuwe bier met cocabladeren als hoofdingrediënt. Er is jaren gewerkt aan de receptuur, de juiste smaakbalans en de mogelijkheid om het ook daadwerkelijk te gebruiken in het brouwproces en recept. Het idee voor dit vernieuwende bier kwam van TV kok (van o.a. RTL 4 en SBS) en founder Jeremy Vermolen.
Alles wat niet kan of niet logisch is, wordt bij hem een uitdaging. Omdat het momenteel belangrijk is voor veel mensen in een wereld te leven waar gezondheid, bewust leven en genieten centraal staan, ging hij met de uitdaging aan de slag om een laag alcoholisch bier te ontwikkelen. Dit bier moest hoog in smaak zijn, weinig alcohol en calorieën bevatten en een natuurlijke oppepper geven.
Jeremy zegt: “Waar ooit hop het gruut verving als brouwingrediënt wil ik met cocabladeren in bier een wereldwijde nieuwe trend zetten. De weg naar het eindresultaat was, naast de nodige uitdagingen om het te importeren, een jarenlang proces om de juiste smaak te ontwikkelen. Cocabladeren zorgen, net als hop, voor een bittere smaak. Daar bovenop geven coca bladeren een volheid aam die smaak en zorgen voor een natuurlijke kick. Om dit alles op de juiste manier te brouwen en in juiste balans te brengen was een mooie weg”.
De introductie van Pablo Beer met cocabladeren als hoofdingrediënt is een primeur in de bierwereld. Omdat het hoofdingrediënt uit cocabladeren past het goed bij bierliefhebbers en bewuste genieters. Maar het past ook bij een brede levensstijl met een extra knipoog naar avonturiers.
Pablo Beer is nu verkrijgbaar in geselecteerde winkels en horecagelegenheden, en wordt zxoals de heren hopen en verwachten een enorme hit. Bezien vanuit het gebruikte beroemde basiselement wat bij bepaalde volken in moeilijke leefwerelden mensen door veel moeilijkheden heen heeft geholpen, zou dat ze ook best eens kunnen lukken.