• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Facebook probeert entrée in China te maken

  Facebook zou op de beurs grote verliezen lijden doordat Instagram en Twitter 'een betere vibe hebben' volgens de trendy talkshowgasten die ook gisteravond hierover bij de avondshow van Jinek vlotjes en enigszins misnoegd hun mening gaven. Toch werd gelijktijdig ook toegegeven dat Facebook een onmisbare schakel is in de nieuwsvoorziening van grote groepen.

Dat niet alleen want Facebook is ook het gezellige dorpsplein waar de onmisbare info van de kleine gemeenschap aan elkaar wordt doorgegegeven. Lang niet iedereen facebookt maar veel bedrijven hebben er gedeeltelijk hun image op gebaseerd. Facebook gaat dus door.

Op diezelfde wijze werden vanaf heel vroeger door de jaren heen de steeds indringender wordende reclame uitingen door culturele types met verachting besproken maar draaide het er later op uit dat men graag gebruik maakte van de voordelen van reclame en er zelfs om streed of het als een eer beschouwde als men door reclame werd ondersteund.

Facebook gaat als gemeld echt wel door en heeft sinds vorige week zelfs een officiële dochtermaatschappij in de Chinese stad Hangzhou geopend. Daar kwam de New York Times achter door het bestuderen van overheidsdocumenten. Ergens kwamen we nog een foto in een buitenlandse krant tegen van Mark Zuckerberg die in China met zijn team druk aan het hartlopen was.

Een lokale vestiging daar in China zou het eenvoudiger moeten maken om in de Chinese markt te opereren: op dit moment is toegang tot Facebook in China geblokkeerd.

De dochtervestiging kreeg een geldinjectie van 30 miljoen dollar en Facebook heeft aangekondigd met de Chinese overheid en lokale ontwikkelaars te willen samenwerken om het platform (en andere geblokkeerde producten als Instagram en WhatsApp) te kunnen aanbieden.

De New York Times constateert dat het eerste obstakel zich al aandient: de registratie is afgelopen dinsdag weer van overheidssite is verdwenen. Daarnaast wordt topman Zuckerberg her en der geciteerd, die in een interview met techsite Recode vorige week verkondigde dat het vermoedelijk nog geruime tijd duurt voor Facebook in China beschikbaar komt - en alleen als dat ‘ethisch verantwoord’ kan gebeuren.

Het reclamenetwerk van Facebook is bij Chinese bedrijven en de Chinese overheid overigens wel populair: het land is in Azië de voornaamste afnemer van reclameruimte op het platform.