• De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 5-Sterren boetiekhotel ‘POST Rotterdam' in historisch postkantoor

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Oppassen voor nepshops op sociale media

b_250_200_16777215_00_images_apple7.jpg  Het lijkt allemaal zo makkelijk en gezellig te regelen maar oppassen is toch de boodschap. Waar gaat dit over? De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil met de campagne Webshop of nepshop? consumenten te waarschuwen voor aankopen bij nepshops via sociale media.

Steeds vaker verkopen bedrijven rechtstreeks, soms zelfs zonder tussenkomst van een website, via sociale media aan consumenten. Het medium wordt volgens ACM vluchtig genoemd . En dat geldt zowel voor het aanbod als de aanbieder. Mocht je verhaal willen halen, dan weet je soms niet bij wie...

Als het product niet voldoet of helemaal niet wordt ontvangen, blijkt de afzender vaak onbekend en onvindbaar. En je staat verbaasd hoe vaak het nog gebeurt. De schade voor consumenten bedroeg vorig jaar volgens de toezichthouder bijna 5 miljoen euro.

Betaling achteraf of verzekerd betalen (bijvoorbeeld met credit card) luidt het welgemeende advies van de ACM. Teleurgestelde consumenten kunnen hun ervaringen de komende tijd melden bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM.

Dit kan via WhatsApp en sociale media, maar ook telefonisch of per mail.

CAMPAGNE WEBSHOP OF NEPSHOP... OPPASSEN EN WETEN HOE HET WÉL AAN TE PAKKEN

ILLUSTRATIE: KAREL APPEL