America Today groeit internationaal

AMSTERDAM- Het Nederlandse college lifestylemerk America Today weet -ondanks negatieve economische ontwikkelingen in de markt- internationaal uit te breiden. Dat komt vooral ook door het leuke fris ingekochte assortiment.
Veel winkels richten zich op het modebeeld van mensen die in hun gedachten als het ware zichzelf op het modetoneel aan andere tonen. Dat is ook een aantrekkelijk beeld.

Maar bij America Today is het aanbod meer gericht op kleding die echt in het dagelijks leven lekker zit en goed oogt als punt 2.
 

Dat geeft aan bepaalde klanten die daarvoor kiezen een grote voldoening. Er zijn wel meer winkelketens die op die manier inkopen.

Het geeft de consument altijd het gevoel dat je geld goed besteed werd. Dit soort kleding kan je iedere dag gewoon dragen en niet speciaal als je de modieuze heer of modedame uithangen wil.
 

Zoiets geeft de klant meer voldoening.
 

Afgelopen voorjaar werden stores geopend in de hoofdwinkelstraat van Utrecht en de Rotterdamse Koopgoot. Ook opende America Today onlangs de deuren in Brussel, Knokke, Breda en Hasselt.
 

Deze week wordt de vijfde store in Amsterdam geopend. Voor 2012 wordt de internationale uitbreiding doorgezet met de opening van 8 nieuwe winkels, onder meer in de stad Luxemburg.
 

Daarmee wordt de ambitie om 100 stores in Europa binnen 5 jaar te openen onderstreept.
 

America Today is in 1989 opgericht toen drie vrienden een winkel aan de Sarphatistraat in Amsterdam opende. Inmiddels bestaat de formule uit 57 stores waaronder vestigingen in Nederland, België en Frankrijk. Het concept heeft zich in die twintig jaar sterk ontwikkeld.
 

Destijds was de filosofie vooral geïnspireerd op de verkoop van de beste Amerikaanse labels voor de laagst mogelijke prijs. Tegenwoordig staat America Today voor een conceptstore waarin het eigen label centraal staat.
 

De kracht van het eigen merk en de omschakeling naar een nieuw winkelconcept hebben America Today gevormd tot een succesvolle retailketen.
 

America Today is in 2006 onderdeel geworden van Excellent Retail Brands [ERB] waartoe ook Cool Cat, MS Mode en Sapph behoren.