Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Deomerk wil DeWereldDraaitDoor betalen

 

altUnilever, producent van een mannendeo, heeft de VARA aangeboden een schadevergoeding te betalen voor een actie op 4 april waarbij mensen in het publiek van De Wereld Draait Door met elkaar begonnen te zoenen.De producent had ter promotie van de deo stelletjes in het publiek ondergebracht.

De achterliggende boodschap, dat de kunstmatige feromonenwolk leidt tot gezoen, betekende een korte opschorting van de uitzending tot de baltsende koppels waren verwijderd. Is dit een leuke stunt of een manier om op het project van anderen ongevraagd in te breken en zo met de verkregen aandacht er vandoor te gaan?

Toen Bavaria op de voetbaltribunes van een grote wedstrijd dames in jurkjes in voetbalkleuren neerzette kon iedereen toch wel heerlijk daarom lachen. Bavaria gaat nu met de voetbalfashion zelfs nog een stap verder door twee bekende ontwerpsters deze kleding te laten ontwerpen. Maar het is natuurlijk nu niet zo'n 100% origineel ideetje meer. Maar ja, we wonen en werken tussen zoveel creatievelingen en er is zoveel al eens eerder gezegd en gedaan.

Iedereen kan wel op zijn vingers natellen dat ' feromomenwolken-die-er-toe-zouden-leiden-dat-men-elkaar- gaat-kussen' een hoop gezellige onzin is. Er zullen wel 'onderzoeken naar de effecten van feromonen zijn gedaan' en dat moet helemaal een mooi theaterstuk zijn geworden want deze reclame is een onweerstaanbaar positief verzinsel. Een dróómreclame voor deze deo. Dat is wel zeker!