Podcasts

PodCast 13
PodCast 12
PodCast 11
PodCast 10
PodCast 9
PodCast 8
PodCast 6
PodCast 5
PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Esprit een merk met karakter

altModemerk Esprit heeft een eigen karakter. Het is een complete aparte eigen wereld in het modelandschap met gevoel voor de toekomst. Het maakt geen kleding voor even ín' zijn. Het concurreert ook niet met andere winkelgroepen op prijs. Esprit baseert zich op waarden in de maatschappij in de mentale sfeer. Het is een fris en veelbelovend modemerk geworden al was dat gedurende een vorige periode wel even anders...

Creatieve mensen hebben hier het vroegere uitgangspunt om alleen maar steeds meer te verdienen veranderd. Daarvoor waren grote investeringen nodig maar deze hebben ook ruimschoots hun rendement opgeleverd.

Er werd voor de grote omschakeling een bekend model als boegbeeld gekozen. Topmodel Gisele Bündchen werd daarvoor aangetrokken en talloze winkels kregen een metamorfose naar meer sfeer en warmte. De winkels waren aanvankelijk te streng en in machostijl ingericht terwijl de collecties juist speelser werden en ook meer vrouwen als klant moesten trekken. Nieuwe winkels van Esprit voelen daarom tegenwoordig aan als een sfeervolle plek. Niet overdreven maar wel iets waar je je lekker voelt. Een soort van thuissfeertje met schilderijen en planten.

Esprit richtte ook grote trendy topzaken in Londen en China in. In China gaat het zelfs om honderden nieuwe winkels in verschillende steden. Esprit speelt sneller in op komende trends maar blijft ook doelbewust een duurzaam merk met kwaliteit en brengt mode met stijl. Vorig jaar begon Esprit met de grote herstructurering. Daarbij werden talloze winkels gesloten, andere winkels werden opnieuw ingericht en er werden ook weer diverse nieuwe winkels geopend.

Retailers kunnen nu eveneens complete trendpakketten bij Esprit inkopen en hiermee kan het merk veel frisse inspiratie voor het modebeeld in het algemeen betekenen. Esprit is een internationaal ingevoerd merk maar ondanks de niet al te beste economische situatie in Europa heeft het merk door de totale herstructurering in het afgesloten boekjaar een miljoenenwinst geboekt.