Doutzen Kroes superverleidelijk volgens onderzoek
AMSTERDAM – Vrouwen grijpen de decembermaand aan om zichzelf te verwennen en extra uit te pakken. Tijdens de feestdagen besteden zij aanzienlijk meer tijd voor de spiegel en wordt het uiterlijk beoordeeld met een 7.7. De vrouw geeft dit jaar minder geld uit aan haar feestelijke look dan in 2011. Bijna de helft van de vrouwen die dit jaar minder geld te besteden heeft, schaft geen nieuwe outfit aan, maar legt de focus op opvallende make-up.Ondanks dat de vrouw minder te besteden heeft dit jaar, vindt zij het belangrijk om verleidelijk voor de dag te komen tijdens de feestdagen. Een perfect kapsel, een mooie make-up look, passende accessoires én sexy lingerie dragen hieraan bij. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren onder Nederlandse vrouwen naar beauty en verleiding tijdens de feestdagen.
Een derde van de vrouwen vindt het belangrijk om tijdens de feestdagen verleidelijk voor de dag te komen. De Nederlandse vrouw omschrijft zichzelf als een romantische en liefdevolle verleidster, maar kan zich ook vinden in de rol als sexy en stoere verleidster. Een verleidster met een duidelijk doel voor ogen! De top drie meest verleidelijke bekende Nederlanders zijn Doutzen Kroes, Chantal Janzen en Lieke van Lexmond.
De feestdagen vormen voor 39.7% van de vrouwen een periode waarbij extra tijd en aandacht aan de partner wordt besteed. Uiteraard vindt de vrouw het ook prettig om aandacht te krijgen van haar geliefde. Een kwart van de vrouwen hoopt tijdens de feestdagen dan ook stiekem op een complimentje van hun partner over het uiterlijk, en báált ervan wanneer zij die niet krijgen.
Bijna een kwart van de vrouwen kleedt zich verleidelijk wetende dat hun partner dit leuk vindt, 8% gaat speciaal voor de feestdagen op pad voor een nieuw lingerie setje. Ruim een derde van de vrouwen voelt zich zelfverzekerder bij het dragen van mooie/sexy lingerie. De feestdagen zijn geslaagd wanneer vrouwen veel tijd met familie en vrienden hebben doorgebracht (44.7%) en wanneer zij lekker in hun vel zitten (41.7%).
Om tijdens de feestdagen goed in hun vel te zitten en verleidelijk voor de dag te komen besteden vrouwen meer tijd voor de spiegel, 19 minuten in plaats van 11 minuten op ‘normale’ dagen. Het uiterlijk wordt tijdens de feestdagen beter beoordeeld (cijfer 7.7) dan op een normale dag in het jaar (cijfer 6.8).
Geurtjes en sieraden worden door vrouwen genoemd als meest favoriete kerstcadeaus.
Op het gebied van mannen, ‘vinden’ veel jonge vrouwen het liefst Jan Kooijman onder de kerstboom. De tweede en derde plek op het lijstje met meest verleidelijke mannen zijn bemachtigd door Barry Atsma en Winston Gerschtanowitz. Zij bestrijken qua aantrekkingskracht echter wel een bredere categorie qua leeftijd.
Het veroveren van de man van hun dromen doen vrouwen het liefst met hun ogen (35.1%) of met een mooie outfit (32.8%). Etos heeft 800 Nederlandse vrouwen gevraagd naar beauty en verleiding tijdens de feestdagen. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard.