Teamwork inspireert Frequin Producties

AMSTERDAM - Het is heel spannend om samen met het team aan een nieuw project te werken bij Frequin Producties. "Het draait allemaal om vakwerk en timing," verklaart Barbara Frequin die samen met haar broer Louis Frequin een bekende videoproduktie onderneming runt. "Ons bedrijf heeft natuurlijk een geschiedenis en ontwikkeling meegemaakt waardoor wij een steeds mooier produkt kunnen aanbieden."

Haar bedrijf is gevestigd in Amsterdam. Wat zijn voor jullie belangrijke uitgangspunten?

 "Wij werken in de eerste plaats met passie en hebben er plezier in om de presentatie van het imago van een cliënt zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de doelgroep maar onmiskenbaar een eigen stijl te laten behouden."

In jullie orderportefeuille zitten bedrijfsnamen als Reaal, Audi, Princess, Water Net en Heineken... Wat is jullie specialisme?

"We hebben toch een eigen stijl die we steeds handhaven. Dat is niet alleen een kwestie van technische kennis maar ook van concept. Die stijl wordt ook herkend. Nu hebben wij de Amsterdam Fashion Week op de video.gezet met We hebben met 3 HD camera's alle catwalkshows opgenomen. Daarna gezorgd voor het schakelen en live streamen zodat alle shows direct live op de website te zien zijn."

Maar het opgenomen materiaal moet toch ook eerst bewerkt ofwel geselecteerd worden?

"Wij editen op locatie zodat alle compilaties van de catwalkshows binnen 24 uur online staan."

Snel als de wind dus... Werken in teamverband en elkaar aanvullen. Dat kom je niet al te vaak tegen maar het maakt het vast heel boeiend om daaraan mee te mogen werken.

Barabara Frequin: "Het is inderdaad fijn om te doen. Met competente young professionals keihard samenwerken en dan iets neerzetten wat mensen inspireert. Dat kan op veel verschillende manieren en door overleg komen we er samen altijd uit."


Foto: Wouter, Steffy, Jonne, Jeroen, Julian, Louis, Melissa en Erik op locatie aan het editten