Alexandra Frida & Eye Wish Opticiens

  Een sprookjesachtige collectie geïnspireerd door duizend-en-een-nacht presenteerde designer Alexandra Frida tijdens de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam.
Speciaal voor Eye Wish Opticiens ontwierp Alexandra Frida een collectie brilsieraden.

Figuren uit de verhalen van Scheherazade vormden de inspiratiebron voor haar collectie die Alexandra Frida voor Eye Wish Opticiens ontwierp; de beetle, cactus flower en falcon.

De collectie bestaat uit 3D geprinte brilsieraden: drie brillenkettingen en drie bril-applicaties die op het montuur gedragen kunnen worden.
Haar fashioncreaties vormen een mix van luchtige zijdes en beschermende leren harnassen symboliseert de keuze voor vrouwen om zich bloot te geven of om zich juist in te dekken.

Kenmerkend is ook een veervormige print die eveneens terugkomt in haar fall/winter 2017 collectie. Deze print staat symbool voor vleugels die vrouwen de kracht en het vertrouwen geven om dromen na te jagen.

Alexandra Frida en Eye Wish Opticiens geloven er beiden in dat iedereen er goed uit kan zien, ongeacht smaak, figuur of trends, mits je draagt wat bij je past en dicht bij jezelf staat. Met deze collectie willen beide merken brildragers inspireren om een eigen stijl te benadrukken en elke look met een bril kracht te geven.

Eye Wish is dé opticien bekend door de persoonlijke aandacht en het persoonlijk stijladvies in een ver strekkende campagne uitgedragen. Doordrongen ook vanuit de overtuiging dat iedereen er goed uit kan zien met een bril. Eye Wish heeft een eigentijdse collectie met topmerken zoals Fendi, Gucci, Ralph Lauren, Boss, Tom Ford, G-Star, Ray-Ban en Dior. Eye Wish heeft bijna 250 winkels in Nederland.

FOTO: PETER STIGTER