Fratelli Rossetti lanceert zes stijlen van de iconische Brera loafer
Tijdens de Milaan Fashion Week zet Fratelli Rossetti zijn iconische Brera loafer in de schijnwerpers. De schoen, beroemd om zijn kwastjes en vakmanschap, wordt gepresenteerd in zes varianten, elk met een eigen karakter.
En soms ... - kom daar maar eerlijk voor uit- is het gewoon héérlijk om de voeten door het dragen van hele fijne schoenen te kunnen verwennen!
Fratelli Rossetti brengt de beroemde Brera loafer in zes unieke uitvoeringen... I AM ICON: Dat is de klassieke versie, uitgevoerd in glad leer met een handmatige afwerking voor een subtiel vintage-effect. En I AM WILD: een gedurfde look met een giraffepatroon in ‘printed pony’ afwerking en contrasterende details. I AM COZY is een winterse variant van wolmix met patronen die doen denken aan handgebreide truien.
Heel apart is I AM DOUBLE: een tweekleurige uitvoering, gecreëerd met de Toledo-techniek waarbij de schoen met de hand wordt beschilderd. En zeer boeiend is ook I AM COMPLEX: een verfijnde loafer met borduurwerk in zeshoekige patronen, een knipoog naar traditioneel vakmanschap.
Heel kakateristiek is I AM CRISPY: een variant met gekreukte leren textuur en handgeplooide details voor extra karakter.
Zo'n assortiment kan alleen worden gepresenteerd via veel vakmanschap en het aandurven van de nodige innovatie. Fratelli Rossetti viert dit jaar zijn 70-jarig bestaan en blijft de balans zoeken en vinden tussen ambacht en innovatie. Het merk staat wereldwijd bekend om zijn verfijnde Italiaanse stijl en hoogwaardige schoenen.
De presentatie wordt versterkt door exclusieve partnerschappen met:
Berlucchi Franciacorta, pionier in mousserende wijnen uit Italië en drager van de titel ‘Historisch Merk van Nationaal Belang’.
Baratti&Milano, meester-chocolatiers sinds 1858 en hofleverancier van de Italiaanse Koninklijke Familie.
De lancering van de nieuwe Brera-collectie benadrukt Fratelli's toewijding aan kwaliteit en vakmanschap met een eigentijdse twist.