• Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • Film: And Then We Danced

  • Introdans ook nu volop in actie

  • FABIENNE DELVIGNE - heavenly dream

  • 'Photographic Paintings'

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

JUMP IN met WALLIEN voor Powervrouwen

  WALLIEN, het eerste water fashion merk, komt dit seizoen wederom met een uitdagende nieuwe collectie waarin de powervrouw centraal staat. Een vrouw die spontaan vanuit het moment leeft en sportief én modebewust is. Een combi van kracht en fashion maar wel met een opvallende WALLIEN-handtekening van trefklare grafische designs die zowel functioneel als trendy zijn.

Modieuze wetsuits van WALLIEN zijn ideaal voor o.a. (kite)surfen, zeilen, wakeboarden en suppen. De nieuwe en dikkere full body wetsuits zijn perfect voor de gehele Europese kust en koudere dagen. Maar ook de reeds vertrouwde bekende modellen voor warmer weer komen weer terug in deze collectie. Gaaf zijn ook de nieuw toegevoegde bikini’s en badpakken waarin iedereen in stijl kan zwemmen of flaneren.

Daarnaast zijn er T-shirts en wielrenbroeken die je zowel in het water als op het droge kunt dragen en die zeer geschikt voor running, hiken en mountainbiken. En de sportieve man wordt deze zomer ook niet overgeslagen. Integendeel. Hij maakt voor het eerst dit seizoen de blits in een zwemshort in 2 kleuren.

De collectie als geheel is heel bewust opgebouwd. “Mijn inspiratie kwam oorspronkelijk van zee-landschappen die ik heb geblend tot er een gradiënt print ontstond. Je ziet de zee, het strand, de lucht en de kleuren van de ondergaande zon, geplaatst in het kader van de jaren 80 met plezier, actie en edge,” legt Creatief Directeur Madeleine uit.

De campagne daar omheen staat voor de sentimenten die rondom de watersport leven. WALLIEN laat het plezier, het bevrijdende gevoel en ook de kracht en inspanning zien die je ervaart in het water. Het gaat over de energie die je krijgt van het bewegen in het water en ontspanning die je voelt als je uit het water komt. Over hoe je kunt uitkijken naar afkoeling op een warme en drukke dag.

JUMP IN is een allesomvattend actiegericht thema rond de collectie waarbij fashion en duurzaamheid samenkomen. Duurzaamheid is namelijk één van de basisvoorwaarden en wordt waar mogelijk door WALLIEN geïntegreerd. Bijvoorbeeld door werken met neopreen uit Japan dat wordt geproduceerd in een fabriek die draait op waterkracht.

De lycra producten worden geproduceerd uit gerecycled polyester of polyamide. Dat zijn PET flessen en plastic netten uit zee, die een nieuw leven krijgen via deze stoffen. De T-shirts zijn gemaakt van biologisch katoen. Bobendien vindt de productie plaats in ethisch verantwoorde ateliers in Europa, waarmee de vervuiling door transport wordt geminimaliseerd.

WALLIEN is opgezet als tegenhanger op de huidige mode voor watersporters. Opgericht door de Amsterdamse ondernemers, broer Olivier en zus Madeleine Wallien. Madeleine heeft een modeopleiding afgerond en is als Creatief Directeur verantwoordelijk voor design en alle communicatie-uitingen. Olivier heeft een achtergrond als Algemeen Directeur. Beiden zijn zelf grote liefhebbers van de watersport en vonden de huidige kleding maar saai en wilden er een fashion draai aan geven.

Olivier:‘’Overal kunnen vrouwen hun persoonlijkheid tonen via kleding; op het werk, tijdens het sporten en stappen maar in het water zit je vaak vast aan donkergekleurde, saaie items. "Tijd om daar verandering in te brengen! We maken luxueuze en comfortabele kleding met ongeëvenaarde kwaliteit en een gedurfd kleurrijk ontwerp. Met WALLIEN zie je er ook op het water geweldig uit!’’

De collectie is vanaf maart verkrijgbaar op WALLIEN.COM. Uiteraard in diverse uitvoeringen en maten en een variabel prijsniveau voor diverse modellen.