• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Klimaatoverdrijving en onderschatting: daarom uitleg over de PAS

pasJe kunt zeggen : "Laat dit mijn deur voorbij gaan want ik heb al genoeg aan mijn hoofd ..."Maar de boeren doen heel veel voor ons land en daarom kun je je ook afvragen: " Wat is de PAS?" Voor diegenen die het antwoord willen horen legt Jeroen van Boxmeer, DLV Advies ons dit uit.
PAS staat voor Programma Aanpak Stikstof. Dit programma werd door de Nederlandse overheid geïntroduceerd om stikstofuitstoot te reguleren en tegelijkertijd economische activiteiten, zoals landbouw, mogelijk te maken. Boeren konden hun activiteiten melden onder dit programma in plaats van een uitgebreide vergunning aan te vragen. Dit moest hen helpen om sneller te kunnen opereren.

Maar inmiddels heeft de Paarse Draak van de Bureaucratische Ingewikkeldheid toegeslagen en verkeren PAS-Melders Na Vijf Jaar Nog Steeds in Onzekerheid. Het is nu vijf jaar geleden dat PAS-melders illegaal werden na de uitspraak van de Raad van State op 29 mei 2019. Sindsdien verkeren ruim drieduizend boeren in onzekerheid door bureaucratische obstakels. Ondanks overheidsbeloftes om dit probleem op te lossen, worden legalisatieverzoeken vaak afgewezen om kleine redenen.

Een reden voor afwijzing kan zijn dat in de oorspronkelijke registratie werd aangegeven dat de situatie al bestond. Dit wordt nu niet gezien als een ‘wijziging’. Een groot probleem is dat er geen officiële procedures zijn voor deze verzoeken. Als je het er niet mee eens bent, kun je geen bezwaar maken.
Je kunt alleen naar de rechter stappen als je illegaal blijft en een dwangsom krijgt. Dit is niet de houding die je mag verwachten van een overheid die haar fout erkent en belooft het probleem op te lossen. De melders hebben destijds te goeder trouw gehandeld.

WAT ZIJN DE HUIDIGE PROBLEMEN?  
1. Boeren zonder vergunning zijn illegaal, wat hun bedrijfsvoering belemmert. Ze kunnen zich niet ontwikkelen, geen vergunning krijgen en financiering is moeilijk.
2. Er worden onvoldoende stappen genomen om de beloofde stikstofruimte vrij te maken. Vorige maand was er voor slechts zeven PAS-melders voldoende stikstofruimte gevonden.

Hierdoor blijven veel boeren in onzekerheid.

De overheid zou sneller en pragmatischer moeten handelen om de vergunningsproblemen van PAS-melders op te lossen. Voorlopige vergunningen zijn niet mogelijk. Een andere benadering, zoals tijdelijke compensatie van stikstofdepositie door landbouwgrond niet te bemesten, kan helpen, zoals al gebeurt in Overijssel. Maar dit is geen structurele oplossing.

MAAK DUS EEN HAALBAAR PLAN OVERHEID ZODAT MENSEN MET VERTROUWEN NAAR DE TOEKOMST KUNNEN KIJKEN ....

Er moet een robuust en effectief plan komen om stikstofruimte vrij te maken, zodat boeren weer perspectief krijgen. Dit vergt concrete en haalbare maatregelen van de overheid. Alleen dan kunnen PAS-melders uit hun huidige impasse worden gehaald en weer met vertrouwen naar de toekomst kijken.

DOOR: JEROEN VAN BOXMEER DLV Advies    

---