• 5-Sterren boetiekhotel ‘POST Rotterdam' in historisch postkantoor

  • Award voor coutureshow Addy van den Krommenacker

  • Nederlands Dans Theater 2 lanceert Settle for More

  • Olivia Colman won de Oscar voor haar hoofdrol in The Favourite

  • Vier Dutch Designbureaus naar National Museum of Qatar...

  • Fabienne Delvigne presenteert elegante couturehoeden

  • Couture Sheila de Vries voor 2019: Joie de Vivre

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Honda-coureur Tom Coronel terug uit Japan

  Met een goede slipstream leek hij zelfs naar een zekere Top 10 klassering te rijden, maar een rode vlag beëindigde die ronde voortijdig. Dat verklaarde de 23e startpositie in alle drie de races. Die hij overigens wist om te zetten naar een 17e, 19e en een 14e plaats.

Na afloop verklaarde Tom Coronel: “Dit is natuurlijk bij uitstek een Honda-circuit en ik moet zeggen dat zeker in de bochten de Civic ijzersterk was. Alleen aan het eind van de rechte stukken kwam ik net wat tekort. Ik heb het al vaker gezegd en je ziet het ook in de resultaten, de onderlinge verschillen in deze klasse zijn echt uiterst miniem.

Alles moet precies op zijn plaats vallen tijdens die ene superronde. Heel eerlijk leek dat ook het geval. Vooraf besloten we om twee van drie sessies te rijden om zo voor de race nog een set nieuwe banden over te houden. Die strategie leek goed uit te pakken. Ik reed in een mooie slipstream van een Audi naar een supertijd toen tegen het einde van dit ronde de rode vlag werd uitgehangen.

Dat was echt balen, want daarmee was die 23e tijd mijn beste. Met die nieuwe banden had ik niet alleen een goede start, maar kon de strijd met Gordon Shedden in Audi goed aan. Echt lekker geracet en waar het kon geprofiteerd van foutjes bij anderen. Op de finishlijn zat ik net voor Shedden, maar ook nu waren de verschillen klein.