Elsevier Weekblad wordt vernieuwd
Elsevier Weekblad wordt geheel vernieuwd. Vanaf 24 januari bevat het magazine meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving en extra rubrieken. De inhoud blijft qua koers koers onveranderd. Het formaat zal te vergelijken zijn met bekende buitenlandse bladen zoals Time, The Economist, Knack en L’Express. Tegelijk is voor beter papier gekozen en zijn er tien pagina’s extra toegevoegd.
De vormgeving wordt geupdate door artdirector Peter ter Mors. Er is ook meer aandacht voor fotografie en illustraties. Hoofdredactielid René van Rijckevorsel zorgt voor een vernieuwing van de inhoud. Nieuwe columnisten zijn Simon Rozendaal, Geerten Waling en Liesbeth Wytzes.
Ook de vormgeving van de website is vernieuwd. Op de site zijn alle artikelen uit het blad te lezen, vaak met extra foto’s en grafieken. De vernieuwing wordt begeleid door een reclamecampagne op de radio en in abri’s.
Afgelopen jaar heeft uitgever ONE Business de abonnementenstrategie aangepast. Trouwe lezers worden beloond en de uitgever is gestopt met goedkope proefabonnementen. Het aantal abonnees groeit. Het aantal digitale abonnees is het afgelopen jaar verdubbeld.
Elsevier Weekblad is een uitgave van ONE Business.