• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tom Coronel op FIA WTCR 2019: genadeloze race

  NINGBO / CHINA - Het is 15 september 2019 – De eerste races na het zomerreces verreed de FIA World Touring Car Cup presented by Oscaro 2019 op Ningbo International Speedpark in China. Tijdens dit zevende raceweekend verscheen Tom Coronel aan de start met zijn door het Belgische Comtoyou DHL Team Cupra Racing ingeschreven Cupra TCR.

Op het 4,01 kilometer lange circuit moest de Nederlandse coureur aanvankelijk zijn meerdere in de techniek erkennen. Tijdens de trainingen ontbrak het motorvermogen om met de rest van het veld de strijd aan te kunnen. Gevolg daarvan was dat hij vanuit het achterveld moest starten.

In de eerste race -verreden op zaterdagmiddag- kwam de Nederlander goed weg, klom op naar de 14e plek, maar ook toen schoot de techniek weer in de noodloop. Dat bepaalde de klassering uiteindelijk op een 24e plaats.
In de avonduren vonden de monteurs het probleem. Een scheur in een turboslang bleek de boosdoener. Daarmee stond de auto er voor de trainingen en races op de tweede dag stukken beter voor. Waarbij, net als eerder, de onderlinge verschillen miniem waren.

Ieder foutje, hoe klein ook, werd ook nu genadeloos afgestraft door de secondewijzer. Sterker nog: De eerste 19 rijders stonden binnen seconde van elkaar. Coronel had enkele tienden van een seconde meer voor een rondje nodig en realiseerde een 21e startplek.

De tweede race, verreden op zondagochtend, kende overigens vanaf de beginronde een meer dan hectisch verloop. Vanuit zijn Cupra, die het ook nu een stuk beter deed, had Tom goed zicht op de hectiek die zich voor hem voltrok. Even later verscheen als gevolg daarvan de Safety Car voor een langere periode in de baan. En hoewel de DHL Cupra ook de nodige schade kende, ging Tom na herstart van de race onverdroten voort en eindigde als negende.

Daarmee voegde hij ook weer WK-punten aan zijn totaal toe. Nadat er in alle pitboxen keihard gewerkt was, om zoveel mogelijk van de schade te herstellen, ging de derde race van start. Ook nu gebeurde er het nodige op de baan en ook nu kreeg Tom Coronel daar mee te maken.

Hij moest zelfs nog een keer naar de pits om wat onnodig gras te laten verwijderen. Daarna bleef hij tot het einde strijden voor wat hij waard was en zag die inspanningen beloond met een twaalfde plaats.