LEMARIÉ en LACOSTE bundelen opnieuw hun expertise
Lacoste doet voor de derde keer een beroep op Maison Lemarié om een uitzonderlijke capsule collectie samen te stellen. Met 15 geborduurde stukken in een exclusieve oplage wordt dit seizoen de ambachtelijke expertise van het bloemenambacht van Lemarié samengebracht met de creativiteit van Lacoste om de “Lacoste Embroidery Collection” te creëren.
Maison Lemarié, opgericht in 1880, beschikt over een unieke en kostbare expertise. Een expertise die Lacoste heeft ingezet om zijn iconische Krokodil te herinterpreteren - volledig met de hand geborduurd voor deze gelegenheid.
Het resultaat van deze samenwerking is 15 unieke ontwerpen, elk gelimiteerd tot 30 stuks. In totaal zijn er meer dan 400 stuks door de handen gegaan van de meest bekwame ambachtslieden. Een technische stempel tekent daarbij Lacoste's signature ... Dit is heel mooi werk. En in 12 ready-to-wear kledingstukken en 3 accessoires is de krokodil versierd met geborduurde bloemblaadjes op twee sweatshirts, een trui, twee shirts, twee polo's, een vest en een pet.
Een donsjack en een trainingsbroek combineren de verftechnieken van Lacoste met de bloemsierkunst van Maison Lemarié.
Een rok onthult delicate plooien, versierd met het kenmerkende logo van het merk. Het kleurenpalet? Tijdloos en klassiek: Lacoste's iconische groen, lelie wit en zwart.
Lacoste en Maison Lemarié: twee mooie merken die elkaar ontmoeten ...
Aan de basis van deze capsule ligt het verlangen om iets uitzonderlijks te creëren en elk stuk tot leven te brengen. Lacoste houdt toezicht op het ontwerp, de kleermakerij en de productie, terwijl Maison Lemarié haar kenmerkende vakmanschap met bloemen aan de collectie toevoegt.
Deze buitengewone samenwerking brengt twee verschillende expertises en visies samen en eert de beste tradities van ambachtelijk handwerk. Elk stuk is zorgvuldig vervaardigd door Lacoste en vervolgens met de hand versierd met ingewikkeld bloemenborduurwerk van Maison Lemarié.
“Lacoste Embroidery Collection" is vanaf overmorgen - 21 november 2024 - dus online verkrijgbaar en in de flagship stores van het merk in Parijs en Londen.
WIE DE KROKODIL ZOEKT ZAL HEM VINDEN ...