• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Eén dode en 30 gewonden door turbulentie bij Singapore Airlines

singaporeWORTHY NEWS/DE COUTUREKRANT - 21 mei 2024 - LONDEN/BANGKOK – Bij een zeldzaam incident stierf een oudere Britse man, en raakten ongeveer dertig anderen gewond toen “ernstige turbulentie” een vlucht van Londen naar Singapore trof, aldus Singapore Airlines en andere bronnen. De enige persoon die stierf was een 73-jarige Britse man, zei dinsdag de algemeen directeur van de luchthaven Suvarnabhumi in Bangkok, Kittipong Kittikachorn. Er waren berichten dat de man tijdens de turbulentie mogelijk aan een hartaanval was overleden.

In een verklaring zei Singapore Airlines dat vluchtnummer SQ321, dat maandag vertrok vanaf de luchthaven Heathrow in Londen en op weg was naar Singapore, onderweg “ernstige turbulentie ondervond”. De Boeing 777-300ER, met 211 passagiers en 18 bemanningsleden aan boord, werd omgeleid naar de internationale luchthaven Suvarnabhumi in Bangkok, waar hij dinsdag om 15.45 uur (lokale tijd) landde, vernam Worthy News&Nieuwspartner De Couturekrant.


Dinsdag stortte het vliegtuig naar verluidt in een paar minuten 1,8 kilometer boven de Indische Oceaan. Tijdens de hevige turbulentie meldde de monitoringdienst FlightRadar 24 dat hun gegevens een hoogtedaling lieten zien. “Onze eerste gedachte was echter dat de turbulentie plaatsvindt voorafgaand aan de standaardafdaling van 37.000 naar 31.000 voet. Dat leek gewoon een verandering van vliegniveau te zijn ter voorbereiding op de landing.’ Het was niet meteen duidelijk of de turbulentie de duikvlucht veroorzaakte of dat de piloot probeerde uit de gevarenzone te komen. Luchtvaartexperts zeggen dat straalvliegtuigen over het algemeen te snel vliegen om een hoogteverschil van duizenden meters te maken.

Passagiers wordt doorgaans geadviseerd om tijdens de vlucht de veiligheidsgordels om te houden terwijl ze zitten, om te voorkomen dat ze gewond raken tijdens turbulentie

Op beelden die door Worthy News&Nieuwspartner De Cuturekrant werden gecontroleerd, bleek dat een gewonde stewardess haar veiligheidsgordels vastmaakte in de buurt van voedselwaren op de grond toen ernstige turbulentie het vliegtuig trof.

De luchtvaartmaatschappij zei samen te werken met de lokale autoriteiten in Thailand om de nodige medische hulp te bieden en heeft een team naar Bangkok gestuurd om aanvullende ondersteuning te bieden. In een verklaring betuigde Singapore Airlines ook “zijn diepste medeleven aan de familie van de overledene.”

De luchtvaartmaatschappij voegde hieraan toe: “We kunnen bevestigen dat er gewonden en één dodelijk slachtoffer zijn aan boord van de Boeing... Onze prioriteit is om alle mogelijke hulp te bieden aan alle passagiers en bemanningsleden aan boord van het vliegtuig. We werken samen met de lokale autoriteiten in Thailand om de nodige medische hulp te bieden en sturen een team naar Bangkok om eventuele aanvullende hulp te bieden.”

Deskundigen zeggen dat dergelijke verwondingen meestal optreden als passagiers geen veiligheidsgordel dragen.

Vermoedelijk heeft de piloot geen waarschuwing vooraf kunnen geven, omdat informatie van de weerradar mogelijk niet op enige turbulentie heeft gewezen.
Eén dode en 30 gewonden door turbulentie bij Singapore Airlines

In mei vorig jaar raakten naar verluidt verschillende passagiers gewond door turbulentie op een vlucht van Delhi-Sydney Air India. Toch was het laatste incident één van de ergste recente turbulentiegevallen, met doden en gewonden tot gevolg. Dodelijke slachtoffers als gevolg van turbulentie zijn uiterst zeldzaam op internationale lijnvluchten, maar er hebben zich ernstige verwondingen voorgedaan – vaker onder de bemanning.

Experts zeggen dat er dodelijke slachtoffers zijn gevallen in kleinere privéjets, maar meestal alleen wanneer de turbulentie tot een crash heeft geleid. Toen het nieuws over de dood van de Britse onderdaan naar voren kwam, liet de British Airline Pilots' Association (BALPA) weten in shock te zijn over het incident.

BALPA-hoofd Joji Waites zei dat zijn organisatie “haar medelevende gedachten zendt naar de familie en vrienden van degenen die door deze gebeurtenis zijn getroffen.”

Vliegtuigen, zo zei hij, “zijn ontworpen en gecertificeerd om vluchten in zware turbulentie te weerstaan, en piloten worden getraind in het anticiperen op mogelijke turbulentie op basis van weersvoorspellingen en de technologie aan boord van het vliegtuig.”

Hoewel routeweersvoorspellingen “in het algemeen voorspellen wanneer turbulentie waarschijnlijk zal optreden, kunnen ze de feitelijke omstandigheden vaak niet voldoende gedetailleerd weergeven om piloten in staat te stellen specifieke gevallen van turbulentie te vermijden”, voegde hij eraan toe.

“Het is daarom belangrijk dat inzittenden van vliegtuigen hun veiligheidsgordels vastmaken terwijl ze zitten, mocht er zich een onverwachte ontmoeting voordoen, en onmiddellijk gehoor geven aan de ‘fasten seatbelt’-borden wanneer daarom wordt gevraagd.”