Tom Coronel vond rijden met de rode vlag heftig -2-
Nadat ook zijn teamgenoten hun stints hadden afgewerkt, stapte Coronel op de late zaterdagavond weer in.
Toen werden de omstandigheden echter bijna met de minuut slechter.
Zijn relaas: “Ik reed bij Schwedenkreuz, waar we normaal gesproken 250 rijden, en ik zei al tegen het team via de boordradio: ‘Dit geloof ik gewoon niet!’. Ik had alleen maar de witte lijn om me aan te oriënteren, zo weinig zicht was er. En inderdaad werd een halve ronde later de rode vlag gezwaaid als teken dat de race gestaakt werd. Het was ook echt niet te doen.”
Vanuit de wedstrijdleiding kwam na de onderbreking rond 23.30 uur het bericht dat er in ieder geval tot 7.00 uur op zondagochtend niet zou worden gereden.
Daarmee begon het lange wachten. “Ik ben lekker naar mijn campertje gegaan en heb geslapen, want er was verder toch niks wat we konden doen”, aldus Coronel. Ook op zondag werd de situatie er niet beter op. Uiteindelijk werden er vanaf 13.30 uur nog vijf ronden achter de safety-car gereden, maar een herstart op racetempo zat er vanwege aanhoudend slecht zicht op meerdere plaatsen niet meer in, zodat de wedstrijdleiding de race tenslotte voor beëindigd verklaarde.
“Ik heb wel weer een paar nieuwe ervaringen opgedaan”, aldus Coronel. “Met een Porsche in de regen op de Nordschleife was voor mij nieuw, maar ik had al heel snel een goed gevoel met de auto. Ook het rijden toen de rode vlag kwam was wel heftig. Dat we maar één derde van de normale raceduur hebben kunnen rijden voelt wel anders, maar tijdens de uren dat we konden racen heb ik toch een lekkere race gehad."
Ook zijn teamgenoten hebben het top gedaan. Paul (Meijer) was super bij zijn debuut in de 24-uursrace, Jan Jaap (van Roon) heeft in de regen echt een megastint gereden en ook Tiago was heel sterk.
Tom Coronel: "De combinatie was echt een goede keuze, dus reken maar dat we er volgend jaar weer bij zijn!”