Museumplein & Leidseplein Podium Uitmarkt 2019
AMSTERDDAM - Met de opening van het RCO House - thuisbasis van het Koninklijk Concertgebouworkest - 350 Jaar Rembrandt en met 125 jaar Stedelijk Museum en het Mahlerfestival in het vooruitzicht geven Museumplein & Leidseplein een geweldig podium aan de opening van het nationale Culturele Seizoen 2019.
Het Museumplein wordt cultureel hart voor de 42ste-editie van de Uitmarkt. De vele culturele instellingen op en rondom het Museumplein en Leidseplein geven in het laatste weekeinde van augustus podium aan een veelzijdig, kleurrijk en divers cultureel programma. Tijdens het driedaagse cultuurevenement, 23-25 augustus, krijgen bezoekers een uitgebreid voorproefje van alles dat op de culturele agenda staat voor het nieuwe seizoen. Veel aandacht is er voor nieuw talent en diversiteit.
“De culturele instellingen aan en om het Museumplein en Leidseplein zijn maximaal uitgerust om dit jaarlijks terugkerende grote evenement te ondersteunen. En dan is het ook nog zo dat grootse jubilea worden gevierd zoals 350 jaar Rembrandt, 125 jaar Stedelijk Museum Amsterdam en Mahler 2020. Dat maakt de twee pleinen goede locaties voor de 42ste editie.”, zegt Jan de Rooij, bestuursvoorzitter Stichting Uitmarkt.
De Uitmarkt biedt een plezierig laagdrempelig inspirerend platform voor iedereen die kennis wil maken met alles wat het nieuwe culturele seizoen te bieden heeft. Het is een gratis toegankelijk evenement met honderden voorproefjes in alle genres van het rijke culturele aanbod.
De Uitmarkt wordt in opdracht van Stichting Uitmarkt georganiseerd door amsterdam&partners (voorheen amsterdam marketing) en XSAGA Festivals en vindt voor de 42ste keer plaats.en.
XSAGA Festivals verbindt de samenwerking tussen de productiebureaus De Vries Producties en XSAGA. De Vries Producties produceert en programmeert al vele jaren de Uitmarkt. Met deze samenwerking schuiven de werelden van publieksevenementen, live communicatie van bedrijven en instellingen en de culturele en maatschappelijke sector ineen.
Er wordt daarbij allesomvattend structureel samengewerkt door amsterdam&partners aan de reputatie van Metropool Amsterdam. "We werken nauw samen met 1100 partners waaronder bedrijven, overheden, culturele instellingen, private partijen en kennisinstellingen." Een zeer intensief en veelomvattend project om dit alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
De Uitmarkt wordt financieel mede mogelijk gemaakt door BankGiro Loterij, Port of Amsterdam, Gemeente Amsterdam en Provincie Noord-Holland.
IEDEREEN WELKOM BIJ DE 42STE UITMARKT GEEFT STRAKS WEER EEN GRATIS VOORPROEFJE VAN WAT HET NIEUWE CULTURELE SEIZOEN TE BIEDEN HEEFT...