• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

De Balie: debatteren over het Europese treinennetwerk

MARJAAMSTERDAM - De Balie organiseert op 3 juni een debat met bestuurders, wethouders en Europarlementariërs over de vraag: wat is er nodig voor een aanlokkelijk én betaalbaar Europees spoornetwerk? Brussel wil het spoor in Europa makkelijker en goedkoper maken, maar dat blijkt in de praktijk nog niet zo makkelijk.

Door nationale belangen, taalverschillen en simpelweg iets als verschillende spoorbreedtes is een internationaal netwerk nog lang niet in zicht. De meeste reizigers in Europa stappen nog altijd in het vliegtuig. Want ook voor bestemmingen dichter bij huis laten de verbindingen te wensen over.

En dit geldt niet alleen voor personen, maar ook voor goederen. Hoe kunnen er de komende jaren meer goederen en personen per trein op een toch al druk spoor?
WIE DOEN ALLEMAAL MEE AAN HET DEBAT?  
•    Harro Homan, directeur Regio Randstad Noord bij ProRail
•    Elmer van Buuren, CEO European Sleeper
•    Elmar Smid, GL/PvdA Europa

LUISTER OOK NAAR HUN ALSJEBLIEFT ...
•    Anna Strolenberg, Volt Europa
•    Sjoerd Wijnsma, CDA Europa
•    Jamilja van der Meulen, NSC Europa

EN ZIJ HEBBEN OOK HUN DROMEN OVER LEKKER REIZEN MET DE TREIN ...  HOE BRENG JE DIE OP DE BESTE MANIER IN DE PRAKTIJK?   
•    Melanie van Horst, wethouder verkeer en vervoer Amsterdam
•    Marja Ruigrok, wethouder verkeer en vervoer Haarlemmermeer
•    Gerard Slegers, wethouder verkeer en vervoer Zaanstad

DEBATTEREN IN DE BALIE - MAANDAG 3 JUNI OM 20.00 UUR IN DE GROTE ZAAL -

MARJA RUIGROK (VERKEERSWETHOUDER IN DE HAARLEMMERMEER) : "DIT IS EEN UITDAGING DIE WE SAMEN AANGAAN ... HET KAN MIJ NIET SNEL GENOEG GAAN..."

DE BALIE - KLEINE GARTMANPLANTSOEN 10  - 1017 RR AMSTERDAM