• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Butch-e lanceert elektrisch autootje voor zero emissie steden

LIDDELAMSTERDAM  - Het Nederlandse automerk Butch-e heeft een nieuwe elektrische microcar op de markt gebracht: de Liddel. Daarmee kunnen ondernemers en zelfstandigen ook na 2025 de steden in, als overal in Nederland zero emissie zones worden ingevoerd en benzine- en dieselauto’s er niet meer in mogen.  Met de Liddel wil Butch-e de mobiliteit in steden innoveren en verduurzamen. Aan de ene kant zorgt autoverkeer op fossiele brandstoffen voor meer luchtvervuiling en gezondheidsschade in dichtbevolkte steden.

Daarom leven mensen daar gemiddeld korter. Aan de andere kant moet de CO2-uitstoot van transport en mobiliteit in Nederland volgens het Klimaatakkoord in 2050 naar nul zijn teruggebracht. Verschillende Nederlandse steden nemen daarop een voorschot door vanaf 1 januari 2025 zero emissiezones in te voeren. Dat betekent dat benzine- en dieselbestelbussen niet meer de stad in mogen.

Om het leed voor ondernemers te verzachten gelden daar al verschillende vrijstellingen en overgangsregelingen voor, maar de invoering gaat wel door. ,,Met de Liddel wil ik een innovatieve auto op de markt brengen, waar zowel het milieu als de gezondheid van mensen in de steden bij gebaat zijn”, zegt Mark Fritsma van Butch-e. ,,Het is een hele multifunctionele auto om je in de stad te verplaatsen.” 

De Liddel – de naam is afgeleid van het Engelse woord ‘little’, klein - heeft een topsnelheid van 90 kilometer per uur en kan op een volle accu 170 kilometer afleggen.

Hij heeft allerlei technische snufjes, zoals 360 graden panoramische camera’s, een dubbel 10,25 inch beeldscherm en twee soorten verlichting voor dag en nacht.

Bij gebrek aan een laadpaal kan de auto ook via het stopcontact opgeladen worden.

Hoewel de auto relatief klein is, hij is 3,5 meter lang en 1,5 meter hoog, heeft hij een grote laadruimte. De Liddel Cargo zelfs eentje van 1,4 kubieke meter. Daarin past 400 kilogram lading. ,,Dat maakt hem interessant voor zzp’ers en kleine ondernemers”, zegt Fritsma. ,,Hoe klein de Liddel ook is, de auto biedt een zee aan ruimte. De laadruimte is groot genoeg voor tien verhuisdozen of een grote bruidstaart en is afgeschermd met een schot, zodat je veilig je honden mee kunt nemen.” Eind dit jaar wil Butch-e ook een microtruck op de markt brengen.

Fritsma werkt al zijn hele leven in de automotive industrie. Een voetblessure gaf hem de tijd om een eigen merk voor elektrische auto’s op te zetten. Butch betekent in het Engels stoer en robuust, maar ook vriend. ,,Met deze merknaam wil ik uitdrukken dat een auto je vriend kan zijn”, zegt hij.

Butch-e laat de Liddel produceren bij Beijing Automobile Works (BAW) in China.

Fritsma verwacht geen last te hebben van de importheffingen die de EU in juli invoerde voor elektrische auto’s uit China vanwege de oneerlijke concurrentie door staatsteun. De Liddel valt qua typekeuring namelijk onder de categorie motorfietsen.

Daardoor voldoet hij ten opzichte van bromfietsauto’s wel aan alle veiligheidseisen van een auto, zoals ABS en kreukelzones, maar valt hij niet onder het regime van de importheffingen.