• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Rick McCloskey ‘Van Nuys Boulevard 1972’

  AMSTERDAM - Toen de baby boomers in de loop van de jaren 60 en masse hun rijbewijs haalden, besefte de Amerikaanse automobielindustrie dat daar een lucratieve markt lag. Met de koopkrachtige geboortegolf als doelgroep zagen nieuwe automodellen het licht. ‘Muscle cars’ als de Ford Mustang, de Chevrolet Camaro, de Pontiac GTO en de Chevrolet Chevelle.

Voor de smallere beurs was er de tweedehands markt. De auto’s van vader en moeder die zelf een nieuwer model kochten, werden in opvallende kleuren gespoten, van geschilderde vlammen voorzien, verlaagd op de vering gezet, van profielloze banden voorzien of anderszins gepimpt en gepersonaliseerd. Niet altijd even ‘street legal’. Maar de meest voorkomende auto was de Volkswagen Kever.
Wie in die jaren teenager was, over een auto beschikte en in de San Fernando Valley woonde, trok op de woensdagavond naar Van Nuys Boulevard.

Elke woensdagavond was het ‘Cruise Night’ in de San Fernando Valley, een buitenwijk van Los Angeles. Bumper aan bumper vulden auto’s met doelloos rondrijdende jongeren de zes rijbanen brede en vijf kilometer lange boulevard die loopt van Ventura Boulevard tot Sherman Way. Benzine was goedkoop, veel ander vertier was er niet. Zien en gezien worden, daar draaide het om. Zelfs als je géén auto had. De trottoirs zagen zwart van de omstanders.

Zomer 1972 toog Rick McCloskey (Los Angeles, 1946) - als fotograaf pas afgestudeerd aan de California State University in Northridge - naar de Van Nuys Boulevard, vlakbij zijn ouderlijk huis. Twaalf weken lang was hij daar elke woensdag- en soms ook op de vrijdag- en zaterdagavond om de doelloos rondrijdende auto’s en hun inzittenden te fotograferen.

Het ging hem om de auto’s, maar zijn camera zwaaide ook af naar het publiek en de omliggende winkels - waarvan de uitbaters niet blij waren met al dat autoverkeer. Een jaar later, door het olie-embargo van de OPEC-landen in 1973, was het allemaal over. De benzine ging op rantsoen gevolgd door een reeks prijsstijgingen waardoor die vier keer zo duur werd. Daarmee was het cruisen afgelopen.

Niet dat McCloskey dat had zien aankomen. Het was puur toeval dat hij er in de zomer van 1972 rondhing. Zijn vriendin had hem erop geattendeerd. McCloskeys zwart-witfoto’s van Van Nuys Boulevard 1972 geven een prachtig beeld van de Amerikaanse jeugdcultuur, van muscle cars, drag stars, hotrods, low riders, pick ups, vans, campers en motorfietsen.

Bruce Springsteens ‘Racing in the Streets’ gaat over dit typisch Amerikaanse fenomeen.

TEGENWOORDIG HELPT McCLOSKEY KLASSIEKE AMERIKAANSE STATION WAGONS -'WOODIES'- RESTAUREREN...

GALERIE WOUTER VAN LEEUWEN PRESENTEERT RICK Mc CLOSKEY 'VAN NUYS BOULEVARD 1972'...

VAN 2 OKTOBER TOT EN MET 27 NOVEMBER - OPEN: DONDERDAG TOT EN MET ZATERDAG VAN 12 TOT 18 UUR